נעילה שלילית בוול סטריט: טבע ירדה לרמת שפל היסטורית; הנפט איבד 1.5% לאחר דוח המלאים

מלאי הנפט בארה"ב ירד בשבוע החולף מעבר לצפוי • ספר הבז' של הפד: הכלכלה צמחה באופן "צנוע" ממאי עד יולי • בנק אוף אמריקה היכה את תחזית הרווח למניה ברבעון השני • בורסות אירופה ננעלו בירידות, בהובלת הקאק הצרפתי

וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס
וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בטריטוריה האדומה זה היום השני ברציפות על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני של 2019. מדד S&P 500 איבד 0.6%, הנאסד"ק ירד ב-0.5%.

מניית טבע  איבדה כ-1% למחיר של 8.12 דולרים למניה, רמת שפל היסטורית.

21:45

מחיר הנפט מאבד 1.6% מערכו מתחת ל-57 דולרים לחבית לאחר פרסום דוח ה-EIA שהצביע על ירידה חדה מהצפוי במלאים בארה"ב. אלו ירדו ב-3.1 מיליון חביות - לעומת התחזיות המוקדמות של הכלכלנים לירידה של 2.7 מיליון חביות.

21:00

ספר הבז' של הפד שפורסם הערב הצביע על התרחבות הכלכלה האמריקאית באופן צנוע בסקר האחרון שמדד את התקופה שבין אמצע מאי לתחילת יולי. עם זאת, הסנטימנט החיובי נשמר למרות החששות לגבי ההשפעה השלילית בקשר לאי הוודאות ביחסי הסחר שבין ארה"ב לסין.

מניית אמזון  נסחרת על רקע סיומו של יום ההנחות הגדול - פריים דיי.

20:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות קלות על רקע המשך עונת הדוחות. מדד S&P 5000 מאבד 0.3%, הדאו ג'ונס משיל 0.2% והנאסד"ק יורד ב-.1%. מדד הפחד (VIX) קופץ ב-2.5%.

מניית טבע  מאבדת 2.2% ויורדת למחיר של 8 דולרים. מוקדם יותר השבוע גולדמן זאקס חתך מוקדם יותר המלצה למניה ואת מחיר היעד ל-6 דולרים למניה.

חברת התרופות אבוט העלתה תחזיות וצופה כעת לשנה הפיסקלית רווח למניה בטווח של 3.27-3.21 דולרים, לעומת תחזית קודמת לרווח של 3.25-3.15 דולרים למניה.

אינטראקטיב ברוקרס' דיווחה על תוצאות מאכזבות לרבעון השני של השנה, עם רווח של 46 סנט למניה - הרבה מתחת לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק לרווח של 53 דולרים למניה. התוצאות הושפעו מירידה בפעילות המסחר ועלייה של 8% בהוצאות.

גולדמן זאקס חתך את ההמלצה למניית ליוויס' מ'ניטרלי' ל'מכירה' והמניה יורדת ביותר מ-5%.

18:34

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בטריטוריה האדומה, בהמשך לירידות קלות שנרשמו אמש. 

מניית טבע  יורדת למחיר של 8 דולרים בלבד. מוקדם יותר השבוע מורגן סטנלי חתך המלצה למניה והוריד את מחיר היעד באגרסיביות. נטפליקס צפויה לפרסם הערב לאחר המסחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה. גם IBM ואיביי יפרסמו דוחות. בזירת הבנקאות מורגן סטנלי צפוי לפרסם גם הוא דוחות לאחר המסחר.

מאוחר יותר הערב (21:00) שעון ישראל יפורסם ספר הבז' של הפד שישקף את הפעילות הכלכלית בקרב 20 מחוזות בארה"ב.

באירופה המסחר ננעל בירידות בהובלת הקאק הצרפתי שאיבד -0.76%. הדאקד ירד בשיעור דומה והפוסטי הבריטי השיל 0.6% לצד ירידת המטבע המקומי לשפל של שנתיים מול הדולר. הבורסה בשטוקהולם איבדה 2%. 

הבנק הגדול בגרמניה, דויטשה בנק , עלה לכותרות עקב הדיווח ב"בלומברג" לפיו קרנות גדולות מבצעות משיכות ענק מהבנק לאחר ההודעה על קיצוץ עובדים ומכירת חטיבות.

16:39

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות במדדים המובילים. מניית טבע ממשיכה במומנטום השלילי ומאבדת 3.5% מתחת ל-8 דולרים למניה.

15:40

החוזים העתידיים על המדדים בניו יורק מצביעים היום (ד') על פתיחת מסחר יציבה, ללא שינויים מהותיים, על רקע הגל האחרון של פרסום דוחות לרבעון השני.

סי.אס.אקס  פרסמה תוצאות חלשות מהצפוי, והודיעה כי היא צופה כי ההכנסות לשנה כולה יירדו בין 1% ל-2%. 

יונייטד איירליינס  עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווחים, והרחיבה את תוכנית רכישת המניות העצמית שלה (בייבק) ב-3 מיליארד דולר.

יותר מ-7% מחברות מדד S&P 500 כבר דיווחו את דוחותיהן לרבעון השני, מתוכן כ-85% הציגו רווחים שעלו על תחזיות האנליסטים.

היום פורסם נתון התחלות הבנייה בארה"ב, שהצביע על ירידה של 0.9% - לשיעור עונתי של 1.253 מיליון יחידות ביוני. הצפי היה ל-1.261 מיליון יחידות. 

באירופה החשש ממאבק הסחר העולמי שולח את השווקים לירידות. מניית יצרנית ציוד הטלקום אריקסון  צונחת בכ-7% לאחר שהזהירה כי העלויות של זכייה בחוזים חדשים עלולות להשפיע לשלילה על רווחיותה במחצית השנייה של השנה. 

14:00

עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת. בנק אוף אמריקה  היכה את תחזיות הרווח למניה ברבעון השני של 2019, כשרשם רווח של 74 סנט למניה, לעומת 63 סנט לעומת 62 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד, ומעל לתחזיות האנליסטים בשוק לרווח למניה של 71 סנט. בשורה העליונה, ההכנסות ירדו במעט מהתחזיות והסתכמו ב-23.08 מיליארד דולר, לעומת הצפי להכנסות של 23.11 מיליארד דולר, ולעומת הכנסות של 22.55 מיליארד דולר ברבעון המקביל. בנק אוף אמריקה צפוי להגדיל את שיעור הדיבידנד המחולק למשקיעים ב-20%.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו ביציבות.

מדד המחירים לצרכן בגוש האירו עלה בחודש יוני ב-0.2%, לעומת הצפי לעלייה של 0.1%. בחישוב שנתי מדובר בעלייה של 1.3% לעומת הצפי לעלייה של 1.2%.

הליש"ט הבריטית בשפל של שנתיים מול הדולר האמריקאי בצל חוסר הוודאות סביב הברקזיט.

11:30

נמשכות הירידות באירופה.

באסיה נסגר המסחר בבורסת שנחאי  בירידה של 0.2%, ובשנזן עלה המדד בשיעור דומה. 

בסינגפור נרשמה צניחה של 17.3% ביצוא ללא נפט מהמדינה ביוני, הרחק מעבר לצפי לירידה של 9.9% בסקר הכלכלנים של רויטרס. מדובר גם בירידה הגדולה ביותר מאז פברואר 2013, אז צנח היצוא ב-33.2%.

10:30

בורסות אירופה החלו את המסחר במגמה מעורבת, לאחר שהערותיו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הסחר מול סין פגעו בסנטימנט המשקיעים, ועוררו מחדש את החששות מהנושא.

מדד סטוקס אירופה 600  נסחר בירידה קלה, בהובלת מדד הנפט והגז שצונח ב-1.2%, בעוד שבעליות מוביל מגזר המוצרים למשק הבית, עם עלייה של 0.5%.   

08:45

מחיר הביטקוין ממשיך לרדת הבוקר, לאחר שאתמול צנח ב-13%. נכון לשעה 7:30 הבוקר עומד שער הביטקוין (BTC) על קרוב ל-9,380 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. זהו מחירו הנמוך ביותר של הביטקוין מאז 20 ביוני - והוא מתקרב לשפל של חודש. שער הביטקוין נפל ב-27% בשבוע האחרון.

נפילת הביטקוין באה במידה רבה על רקע הלחץ הפוליטי והרגולטורי הגובר בעולם על תוכנית המטבע הדיגיטלי של פייסבוק, ליברה. דיויד מרכוס, העומד בראש פרויקט ליברה, עבר אתמול חקירה באש צולבת בשימוע שנערך בסנאט האמריקאי.

7:15

המסחר בשוקי אסיה מתנהל היום (ד') במגמה שלילית, בעקבות ההתפתחויות אמש בחזית הסחר בין ארה"ב לסין.

במסחר הבוקר נרשמו ירידות של כ-0.1% בבורסת שנחאי   בעוד שבשנזן  נרשמו עליות של כ-0.2%. בבורסת הונג קונג ירד מדד הנג סנג  בכ-0.4%.

ביפן נפל מדד ניקיי   ב-0.4% עם ירידה של יותר מ-2.5% במניית קבוצת סופטבנק .

בקוריאה הדרומית צנח מדד קוספי  בכ-1%, עם ירידה של 1.5% במניית יצרנית השבבים SK Hynix, בעוד שבאוסטרליה נרשמו עליות של כ-0.5% במדד S&P/ASX 200 .