אמזון פריים דיי 2019: היקף העסקאות גדל, ההיקף הכספי לכל עסקה ירד

פריים דיי, 48 השעות של יום ההנחות הגדול של אמזון, בעיקר לחברי מועדון הפריים של האתר (Amazon Prime), הסתיימו לפני זמן קצר בעלייה של 40% בכמות הלקוחות ובכמות העסקאות אך גם עם ירידה של 38% בסכום העסקה הממוצעת בהשוואה לפריים דיי של השנה שעברה

המחסן של אמזון./ צילום: רויטרס
המחסן של אמזון./ צילום: רויטרס

אמזון פריים דיי - 48 השעות של יום ההנחות הגדול של אמזון בעיקר לחברי מועדון הפריים, שהתקיים השבוע במתכונת ארוכה יותר, הסתיימו לפני זמן קצר עם יותר קניות אבל עם ירידה בהיקף הממוצע של כל עסקה. על פי נתוני מקס (לאומי קארד לשעבר), במהלך ימי חגיגות הפריים דיי עד היום (ד') בשעה ארבע אחר הצהריים חלה עלייה של 40% בכמות הלקוחות ובכמות העסקאות, זאת בהשוואה לפריים די שהתקיים בשנה שעברה.

מדובר בחשיפה גדולה מאוד עבור אמזון שהגדילה את מספר חברי המועדון שלה על הדרך (גם מי שנרשם במטרה ליהנות מהנחה ולבטל את החברות אחרי, נספר). ההנחות המיוחדות מיועדות בעיקר לחברי פריים שמספרם עבר את ה-100 מיליון חברים בארה"ב.

עם זאת, מנתוני מקס עולה כי נמשכת מגמת הירידה בסכום העסקה הממוצעת - השנה חלה ירידה של 38% בהשוואה לשני ימי החגיגות אשתקד. בשנה שעברה הנחות הפריים דיי נמשכו 36 שעות.

על פי הערכות, היקף הרכישות של הישראלים עומד על כ-7 מיליון שקל עד כה, לעומת היקף של 7-8 מיליון שקל כפי שהוערך בשנה שעברה.

עוד כשבוע-שבועיים תשיק אמזון את האתר שלה בעברית ותיכנס רשמית לישראל. לא ברור האם אמזון תשיק מועדון פריים ישראלי, שכן עיקר הצ'ופר לחברי המועדון הוא שילוח חינמי או בפרקי זמן קצרים, כאשר לאמזון בשלב ראשון לא יהיה מרכז לוגיסטי בישראל והיא לא תוכל לשלוט לחלוטין בכל הליך השילוח (למעט קביעת סטנדרט מחייב של טווח ימי השילוח).