קבוצת יזמים רכשה מגרש בהרצליה פיתוח בשווי 380 מיליון שקל

קבוצת איציק תשובה, טריגו, פרשקובסקי ומולטילנד, תרכוש את המגרש המיועד לפארק תעסוקה ומסחר בצמוד לקמפוס מייקרוסופט שבבנייה, לאחר שזכתה בהתמחרות לרכישת המגרש במסגרת הליך פירוק שיתוף

איציק תשובה   / צילום: איל יצהר
איציק תשובה / צילום: איל יצהר

קבוצת יזמים הכוללת את איציק תשובה, פרשקובסקי, טריגו ומולטילנד, ירכשו קרקע בשווי 380 מיליון שקל בהרצליה פיתוח. הקרקע, שמיועדת להקמת פארק תעסוקה, נמכרת במסגרת הליך פירוק שיתוף בין בעלי הקרקע, ובתום התמחרות שהתקיימה מוקדם יותר היום (ד') זכתה הצעתה של קבוצת היזמים.

הקרקע שכוללת 7.3 דונם ממוקמת בצמוד לכביש החוף ובמקביל לתחנת הדלק פז. זכויות הבנייה שחלות על הקרקע כוללות 46 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, במבנה של עד 11 קומות וחניון תת קרקעי. בקרקע מחזיקים למעלה מ-100 בעלים פרטיים ושותפויות של חברות נדל"ן גדולות.

בנובמבר 2017 פנתה קבוצת מיעוט הכוללת את שותפות תדהר, אקרו נדל"ן וקנדה ישראל לצד מספר בעלים פרטיים, המחזיקה ב-25% מהבעלות בקרקע, בבקשה לפירוק שיתוף מיתר הבעלים. קבוצה זו השתתפה אף היא במכרז, אך הצעתה היתה נמוכה מההצעה הזוכה.

בחודש פברואר האחרון חשף "גלובס" כי שופטת בית משפט השלום בתל אביב כרמלה האפט קיבלה את התביעה ומינתה את עו"ד רן ברא"ז, ככונס נכסים שיהיה אמון על מכירת המגרש.

הקבוצה הזוכה, שבבעלות איציק תשובה, פרשקובסקי, טריגו, ומולטילנד (שבשליטת משה קטן), תרכוש את הזכויות בקרקע לפי שווי של 380 מיליון שקל. מאחר וטרום המכרז התקשרה הקבוצה עם הבעלים הפרטיים המחזיקים יחד ב-45% מהזכויות הקרקע, תידרש הקבוצה לשלם ליתרת הבעלים המחזיקים ב-55% מהקרקע סך של 210 מיליון שקל.

הקבוצה הזוכה והבעלים הפרטיים יוצגו על ידי עו"ד יוסי גיא מוסרי, ועל ידי עוה"ד יוסי קליין ודנה שטיר ממשרד הרטבי, בורנשטיין, בסון ושות'.

כונס המתחם עו"ד רן ברא"ז ממשרד לוי טילר, נרדיה, הר צבי, ברא"ז ושות' מסר: "ההתמחרות התנהלה באופן מופתי וכל הקבוצות שלקחו חלק בהליך ראויות לשבח. אנו נביא בהקדם את אישור העסקה אשר לדעתנו מעניקה לבעלי הזכויות ערך ממשי רב, לפתחו של בית המשפט".