חכמה בשמש: התכנים בנטפליקס שאסור לכם לפספס הקיץ

הסדרות החדשות שתתמכרו אליהן הקיץ, וגם בונוס: סרט להיט עם אדם סנדלר וג'ניפר אניסטון

צל גדול נח על הוליווד הקיץ, אבל במקום לקרר הוא רק גורם להזעת יתר. זה הצל הענק של האולפן העוצמתי דיסני, שלא רק מייצר את הלהיטים היחידים בעונת הקיץ המאכזבת הזאת, אלא גם עומד להפוך את עולם הסטרימינג בקרוב עם דיסני פלוס. נטפליקס, שכבר הפכה לשם נרדף למהפכת הסטרימינג והשקיעה סכומים בלתי נתפסים כדי למצב את עצמה כבנק התוכן הגדול והמשמעותי בעולם, נכנסת לקרב של חייה.

אבל הכמות העצומה של התכנים בנטפליקס מביאה אותה רק עד גבול מסוים, ועכשיו היא צריכה להוכיח את עצמה גם בתחום האיכות. זה התחיל לא רע עם המועמדויות לאוסקר של "רומא" ו"הבלדה על באסטר סקראגס", אבל הדרך עוד ארוכה. עכשיו היא ממשיכה לירות לכל הכיוונים ולראות מה תופס, כאשר לא פעם התוצאות מפתיעות.

לקיץ הזה נטפליקס הגיעה מוכנה היטב, עם כמה מהשמות הכי חמים בעולם הטלוויזיה על מנת להראות שהיא לא הולכת לשום מקום.

 ● נטפליקס היא המותג המוביל בישראל 2019 

"דברים מוזרים 3": תגובות מעורבות

הסדרה המזוהה ביותר עם נטפליקס מעבר ל"בית הקלפים", וכנראה הטרנדית ביותר שלה אי פעם, חזרה ממש לאחרונה לעונתה השלישית אחרי שהסעירה מיליוני חובבי אימה, פנטזיה ואייטיז ברחבי העולם מאז 2016.

נשענת על שילוב נוסטלגי של סרטי האולפן הספילברגי אמבלין ("אי.טי", "הגוניס", "בחזרה לעתיד") וספרי האימה של סטיבן קינג, "דברים מוזרים" עוסקת בקבוצת ילדים מעיירה אמריקאית קטנה שמתמודדים, ובכן, עם המון דברים מוזרים כמו מפלצות מממד אחר, כוחות על טבעיים, וינונה ריידר ושלל איומים נוספים.

העונה הראשונה הייתה להיט ענק, השנייה זכתה באהבה בעיקר בזכות הזיכרונות מהראשונה, וכעת העונה השלישית צוברת בעיקר תגובות מעורבות. ובאמת, מתברר שהסדרה אותה יצרו האחים דאפר לא מחדשת הרבה על הקיים. למעשה, אפשר לומר שהיא מאוד הולכת בתלמי העונות הקודמות, ובקלות אפשר להאשים אותה במיחזור ובעצלנות.

מי שנהנה משתי העונות הקודמות סביר להניח שכבר צפה בכל שמונת הפרקים בהתלהבות ומחכה בקוצר רוח לעונה הרביעית, אך בד בבד מי שחשב כבר מהפרק הראשון שמדובר בחיקוי חינני ולא יותר מזה של סרטי עבר ובעלילה מטופשת הנשענת על נוסטלגיה בלבד, כנראה שוב יפהק מול העניין ויתהה על מה כל המהומה.

"בשבילי אתם מתים": תשכחו מקלי באנדי

בזמן שלאויבת הגדולה של נטפליקס, חברת הכבלים HBO, יש את הלהיט "שקרים קטנים גדולים", נטפליקס החליטה להעניק למנוייה פיצוי בדמות הסדרה הזו. כמו "שקרים קטנים גדולים", גם "בשבילי אתם מתים" שיצרה ליז פלדמן בחסות מלכי הקומדיה וויל פארל ואדם מקי ("אחים חורגים"), עוסקת באימהות ובילדיהם, במוות מסתורי, בסודות ובשקרים, כל זה תחת השמש החזקה של קליפורניה.

כריסטינה אפלגייט הנהדרת משילה מעצמה כל זכר לדמותה קלי מ"נשואים פלוס" המיתולוגית, בתפקיד אימא לשניים שמתמודדת עם מות בעלה האהוב בתאונת פגע וברח, ומפתחת חברות עם אישה צעירה (לינדה קרדינדלי, "הספר הירוק") שכבר בפרק הראשון ברור לנו שהיא מסתירה משהו מאוד משמעותי.

המשחק המצוין של שתי הנשים בתפקידים הראשיים, הכימיה המעולה ביניהן והטון החצוף שהביאה פלדמן היוצרת, הופכים את "בשבילי אתם מתים" לאחת התוספות הטובות ביותר של נטפליקס השנה.

בנוסף לכך, המתכונת של חצי שעה לפרק בהחלט משדרגת, ומעניקה חווית צפייה מצוינת שקשה מאוד להפסיק באמצע.

"כשהם רואים אותנו": תצליח לעקוף את "צ'רנוביל"?

ואם כבר במערכה הבלתי נגמרת מול HBO עסקינן, נטפליקס מתכננת לה תחרות מאוד קשה בקטגורית המיני-סדרה הטובה ביותר של טקס האמי הקרוב. אם חברת הכבלים נראית כמו זוכה בטוחה בזכות "צ'רנוביל" המדוברת, ייתכן מאוד שנטפליקס עומדת לבצע מחטף ולברוח עם הפרס בזכות "כשהם רואים אותנו", שמתחקה אחר אחד הסיפורים המטרידים ביותר של גזענות ושלטון החוק שחוותה אמריקה בשנים האחרונות.

המיני סדרה, שמורכבת מארבעה פרקים שכל אחד מהם נמשך יותר משעה, מביאה למסך את סיפורם של "חמישיית סנטרל פארק", קבוצה של שחורים צעירים שהואשמו ונכלאו על לא עוול בכפם במסגרת חקירת רצח של אישה שנמצאה בפארק הניו יורקי במהלך שנות השמונים.

זו היא ללא ספק התוספת המדוברת והמהוללת ביותר של נטפליקס הקיץ, שזוכה לאחוזי צפייה יפים על אף שהיא איננה צפייה פשוטה כלל וכלל ונוגעת בדיוק בכל הנקודות הבוערות והצורבות של ארה"ב כיום. הפופולריות הרבה קשורה גם לכך שמאחורי המיני-סדרה עומדת אווה דוברניי, היוצרת השחורה הבולטת ביותר כיום שלשמה נקשרים המועמדים לאוסקר "13" ו"סלמה".

"תעלומת רצח": פשוט לבהות מול המסך

אדם סנדלר תרם תרומה משמעותית לכניסתה של נטפליקס לשוק הסרטים. החברה החתימה את הכוכב המצליח על חוזה בלעדי והראתה שיש מי שמוכן לזנוח את הקולנוע ולקחת חלק במהפכת הסטרימינג. למרבה הצער, רוב הפרויקטים המשותפים לא נחלו הצלחה גדולה ונותרו קבורים במעמקי אוקיינוס התוכן הבלתי נגמר.

הקיץ חזר סנדלר לנטפליקס עם שחקנית חיזוק בדמות ג'ניפר אניסטון. השניים מגלמים זוג נשוי במשבר שיוצא לחופשה באירופה ומסתבך בפרשיית רצח. מבתי הקולנוע הסרט היה כנראה מתפוגג במהרה, אבל על המסך הקטן זה כבר סיפור אחר. הקומדיה החביבה והלא משמעותית הזו הפכה להצלחה ענקית של נטפליקס, כנראה כי היא מתאימה לבהייה מול המסך.

אחרי כמה ניסיונות לא מוצלחים עם תוכן קולנועי ("משולש הגבולות" רב התקציב שהתגלה כאכזבה גדולה אצל המנויים), נטפליקס הצליחה לנצח את בתי הקולנוע עם הסרט המשעשע הזה, בזמן שסרטים עתירי תקציב כמו "גברים בשחור: אינטרנשיונל" ו"גודזילה" הפכו לכישלונות מהדהדים באולמות ובקושי כיסו את תקציבם.