הנציבות האירופית הטילה על קוולקום קנס של 242 מיליון יורו

ענקית השבבים קוולקום נקנסה, מפני שלדברי הנציבות תמחרה את מוצריה באופן שנועד לכפות על המתחרה שלה לצאת מהשוק • מדובר בקנס השני שמוטל על החברה ע"י הנציבות • קוולקום אמרה כי תערער על ההחלטה, שלדבריה "לא נתמכת ע"י החוק, עקרונות הכלכלה או עובדות השוק"

קוולקום / צילום: אלי סונג, רויטרס
קוולקום / צילום: אלי סונג, רויטרס

ענקית השבבים קוולקום נקנסה ב-242 מיליון יורו ע"י הנציבות האירופית היום. לדברי הנציבות, קוולקום תמחרה את מוצריה בין 2009 ל-2011 באופן שנועד לכפות על המתחרה שלה, יצרנית התוכנה הבריטית Icera לצאת מהשוק. היום החברה היא חלק מאנבידיה. מדובר בקנס השני שמוטל על קוולקום ע"י הנציבות.

"ההתנהגות של קוולקום הייתה אסטרטגית ומנעה תחרות וחדשנות בשוק", אמרה מרגרט וסטגר, שעומדת בראש הנציבות. וסטגר הוסיפה במסיבת עיתונאים כי החקירה נמשכה זמן רב בעקבות מורכבותה - הנציבות האשימה את קוולקום לראשונה בתמחור לא הוגן ב-2015.

קוולקום אמרה כי תערער על ההחלטה, שלדבריה "לא נתמכת ע"י החוק, עקרונות הכלכלה או עובדות השוק".

בשנה שעברה, הנציבות הטילה על קוולקום קנס בגובה 997 מיליון יורו על כך ששילמה לאפל כדי שזו תשתמש בשבביה בלבד.

הנציבות מנהלת היום חקירה גם נגד יצרנית שבבים נוספת, ברודקום. הנציבות בראשות וסטגר הטילה קנסות כבדים על חברות טכנולוגיה אמריקאיות, בהן גוגל ואפל, במהלך כהונת חמש השנים שלה, שקרובה לסיומה. לאחרונה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ביקר את וסטגר בעקבות אותה התנהלות.