מנפלאות הפריים דיי: אמזון מכרה בטעות ציוד צילום ב-95 דולר במקום באלפי דולרים

חובבי צילום שעקבו אחרי מחיר המצלמות והעדשות הם המנצחים האמיתיים של פריים דיי - פריטים שעולים עד ל-13 אלף דולר נמכרו בטעות בפחות מ-100 דולר • ההפתעה: אמזון תכבד את העסקאות

ג’ף בזוס, מנכ”ל אמזון /  צילום: רויטרס, JOSHUA ROBERTS
ג’ף בזוס, מנכ”ל אמזון / צילום: רויטרס, JOSHUA ROBERTS

48 שעות המכירה של אמזון פריים דיי הסתיימו אתמול ואמזון גרפה לקופתה מיליארדי דולרים ובעיקר הגדילה את מספר חברי המועדון שלה. הפריים דיי, חגיגת המכירות השנתית לחברי מועדון הפריים כוללת הנחות על מוצרים בקטגוריות שונות.

חובבי צילום שעקבו אחר מחיר של מצלמות או עדשות צילום נחשקות הם המנצחים האמיתיים של החגיגה: אמזון פרסמה שורה של מוצרי צילום יקרים במחיר של 95 דולר, מחיר שללא ספק שיקף טעות - כך למשל לעדשת צילום 16-50 mm שבאופן רגיל המחיר שלה עומד על 13 אלף דולר, או מצלמה מדגם סוני אלפא a6000 שתוכננה להימכר במחיר של 550 דולר במסגרת הנחות הפריים דיי, במקום מחירה ביום רגיל שהוא 5,500 דולר. מצלמות נוספות נמכרו ב-95 דולר במקום מחירן המלא שעומד על 2,000 דולר ויותר. המוצרים הללו נמכרו ישירות מאמזון ולא מאחד מסוחריה - וזה כנראה היה המזל הגדול של הקונים.

האתר petapixel.com חשף את הסיפור - "הודות לטעות במחיר, מספר לא מבוטל של צלמים עשו את עסקת חייהם", כך בפרסום שעלה באתר ושהועבר ל"גלובס" במייל האדום כ"סיפור מדהים על ההתמודדות של אמזון עם טעות שלה עצמה".

הכול התחיל כשגולש אחד הבחין בתמחור המפתיע ושיתף את העמוד באתר slickdeals.net שמפרסם דילים שמוצעים באתרים שונים. האתר העלה את העמוד עם הדיל המשתלם של המצלמות המוזלות לעמוד הראשי שלו. גולשים שהגיעו לעמוד של המצלמה דרך סליקדילס ראו את המחיר המפתיע, 95 דולר בשעה שגולשים אחרים שנכנסו לעמוד קיבלו מחיר שיקר פי 5, כלומר 550 דולר. גם המחיר הזה משקף הנחה משמעותית, ועדיין - ברגע שגולשים רבים החלו לשתף את העסקה המשתלמת שנפלה בחלקם השמועה פשטה. לפי הפרסום, אל עמוד הדיל של המצלמות באתר סליקדילס נחשפו 250 אלף גולשים כשהוא גרף יותר מ-1,300 תגובות.

וההפתעה הגדולה? אמזון תכבד את כל העסקאות. גולשים העלו פוסטים בהם סיפרו שיצרו קשר עם אמזון בכדי לוודא שאכן המוצר יסופק להם - ונענו כי כך יהיה. אחד הקונים העלה חשבונית שמשקפת 95% הנחה ואת ההודעה שקיבל אחרי הקנייה לפיה המצלמה כבר הועברה לחברת השילוח והיא בדרך אליו. בפוסטים אחרים שיתפו הגולשים את השמחה שלהם על העסקה שזה עתה ביצעו.

לא מדובר בפעם הראשונה שאמזון מכבדת טעות במחיר של מוצר יקר ערך. באוגוסט 2017 פרסם האתר פטה-פיקסל כי אמזון מכרה בטעות עדשות למצלמה של סוני במחיר של 500 דולר במקום ב-1,680 דולר-2,200 דולר. גם אז היו קונים שעשו עסקה מצוינת ללא ספק, אבל היא לא מתקרבת לטעות הנחמדה שנפלה בחלקי הקונים בפריים דיי. ואמזון? כמובן שהיא מבינה שלא כדאי לה להיכנס לחיכוכים עם צרכנים כשהרבה יותר משתלם לה לכבד את הטעות ולזכות לבאזז החיובי שבה עקבותיה.