הבית היהודי: נתניהו הביע תמיכה ברפי פרץ כראש איחוד מפלגות הימין

מקורות בבית היהודי אומרים כי במספר שיחות שקיימו רפי פרץ ורה"מ בימים האחרונים, אמר נתניהו כי מוטב לימין הציוני-דתי לרוץ בשתי מפלגות, חרדלית שמרנית ואחת מתונה יותר, ובכך למקסם את קולות הציבור הדתי-מסורתי • לפי דיווח של עמית סגל, בנעשה התערבה גם שרה נתניהו, שנפגשה עם אשתו של הרב רפי פרץ

רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי / צילום: רובי קסטרו, וואלה חדשות
רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי / צילום: רובי קסטרו, וואלה חדשות

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ מקבל בימים האחרונים תמיכה של ממש בעמדתו שלא לוותר על המקום הראשון באיחוד מפלגות הימין מראש הממשלה בנימין נתניהו. מקורות בבית היהודי אומרים כי במספר שיחות שקיימו השניים בימים האחרונים, אמר נתניהו כי מוטב לימין הציוני-דתי לרוץ בשתי מפלגות, חרדלית שמרנית ואחת מתונה יותר, ובכך למקסם את קולות הציבור הדתי-מסורתי.

בליכוד מכחידים קשר לכך אבל בין נתניהו לאיילת שקד ונפתלי בנט סכסוך ארוך, שמנע בין השאר את כניסתה של שקד לליכוד, זאת אף שקיבלה לכך תמיכה רבה מכמה מבכירי המפלגה.

לפי דיווח של עמית סגל, בנעשה התערבה גם שרה נתניהו שנפגשה עם מיכל פרץ אשתו של הרב רפי והביעה תמיכה בכך שיישאר ראש האיחוד ושהמפלגות ירוצו בנפרד. מלשכת נתניהו הכחישו ומסרו שהייתה זו פגישה חטופה באירוע חברתי שלא נשאה שום סממן פוליטי .

מטעמה של שרה נתניהו נמסר: "שרה נתניהו ורעיית השר פרץ נפגשו בחטף ובאקראי בחתונה רבת משתתפים. השתיים התחבקו קצרות כשסביבן קהל גדול וקבעו להיפגש בהמשך. הטענה על פרטי השיחה שלכאורה התקיימה היא בדיה וסיפור מעשייה".

פרץ עצמו פנה אל בנט ושקד והציע להיפגש עוד הערב (א') כדי לדבר עם איחוד אפשרי.

יצוין כי לפי סקרים פנימיים של הליכוד דווקא איחוד בראשות שקד יביא יותר קולות ומנדטים מאשר ריצה נפרדת בשתי מפלגות ימין דתי.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו נצפה בסרטון וידאו שפרסם בדף הפייסבוק שלו אומר: "הלקח החשוב ביותר הוא שמי שרוצה ממשלת ימין בראשותי שיצביע ליכוד רק ליכוד גדול אל מול כל השמאל כדי שנוכל למשול רק ליכוד גדול. אני לא מתערב כיצד השמאל מחלק את הקולות שלו. ולגבי הימין אני כן מתערב - רק ליכוד". נתניהו שלל בסרטון הקמה של ממשלת אחדות.

מראש הממשלה נמסר בתגובה: "בעקבות השידור החי קיבלתי כמה פניות מאנשים בימין שאומרים: 'אתה מוכרח להתערב במה שקורה בימין, כי אחרת אנחנו נשליך לפח עוד פעם 5-6 מנדטים ונחזור שוב פעם לבחירות. אתה חייב להתערב'. אז אני אומר: אני לא מתערב לעת עתה ואם יהיה צורך - אתערב". פגישת נתניהו עם הרב פרץ שתוכננה להערב בוטלה.