למפיצי הפייק ניוז יש טקטיקה, והיא הולכת ומשתכללת

הירי בסלומון טקה ומחאת יוצאי אתיופיה בתחילת החודש עדיין מסעירים את הרשת • כשרובנו ניסינו ללמוד את הפרטים, הרשתות החברתיות התמלאו בשמועות וספקולציות, והאמת עדיין נותרה בעלטה • איך מייצרים פייק ניוז, ומי מפיץ אותן? • "המשרוקית של גלובס" בדקה את הסיפורים שמנסים למכור לנו • האזינו

הפגנת יוצאי אתיופיה / צילום: מאיר המאירי
הפגנת יוצאי אתיופיה / צילום: מאיר המאירי

הירי בצעיר סלומון טקה, ומחאת יוצאי אתיופיה שפרצה בעקבותיו, הפכו לקרקע פורייה לשמועות, ספקולציות ופייק ניוז. בזמן שנבחרי הציבור גילו אחריות יחסית ולא מיהו לצאת בהצהרות לא מבוססות, ברשת כבר זרם מידע בהיקפים אדירים - שחלקו אמיתי, חלקו לא מבוסס, וחלקו שקרי.

מאחורי הפצת המידע הזה עומדים, מצד אחד, קוראים שמאמינים לו - ומצד שני גורמים שמפיצים פייק ניוז באופן מכוון.

נעה ברק, מנהלת אתיקה, מחקר ופיתוח ב"משרוקית של גלובס", משוחחת עם דרור שרון על השמועות וחדשות הכזב שהופיעו באינטרנט. איך הן הופצו? מהו האינטרס של מפיצי הידיעות? ואיך אפשר להיזהר מהן?

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988