הבאה לעבור את טבע בשווי? Wix עקפה תחזיות האנליסטים ברבעון, והעלתה שוב את התחזית השנתית

סמנכ"ל הכספים ליאור שמש: "זה היה רבעון עם מומנטום חזק, והצמיחה הצפויה בהמשך השנה תהיה גבוהה יותר מאשר במחצית הראשונה" • צמחה בהכנסות הרבעון השני ובסיכום המחצית בכ-27%

"השנתיים האחרונות היו רוויות בהשקות של מוצרים חדשים, ועכשיו המוצרים תופסים תאוצה, ומבחינתנו אלה חדשות טובות, משום שזה נותן למשקיעים שלנו להבין שאנחנו עדיין חברת צמיחה - למרות שעברו הרבה שנים מאז ההנפקה", כך אומר היום ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של חברת האינטרנט Wix . החברה פרסמה היום דוחות בהם עקפה את תחזיות האנליסטים, ובמקביל העלתה שוב את התחזית השנתית שלה. לדברי שמש, "זה היה רבעון טוב מאוד עם מומנטום חזק, והצמיחה הצפויה במחצית השנייה של השנה תהיה גבוהה יותר מאשר במחצית הראשונה".

מניית Wix נוטה להגיב בחדות לאחר פרסום דוחות, ולעיתים עולה או יורדת בשיעור גבוה, אך בסך הכול המגמה במניה היא חיובית בשנים האחרונות. בשנה החולפת הוסיפה החברה לערכה כ-39% והיא נסחרת קרוב לרמות שיא. שווי השוק של Wix בנאסד"ק הוא כ-7.3 מיליארד דולר (פחות מ-6 שנים לאחר שהונפקה בשווי של 600 מיליון דולר) - מה שמעלה את התהייה האם אחרי צ'ק פוינט, נייס ואמדוקס, היא תהיה החברה הישראלית הבאה שנסחרת בוול סטריט אשר תעקוף את חברת התרופות טבע בשווי השוק שלה.

Wix סיכמה את הרבעון עם צמיחה של 26.9% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, לרמה של כ-185 מיליון דולר, כאשר במחצית הצמיחה הסתכמה ב-26.7% לכ-360 מיליון דולר. לעומת זאת, לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד הנקי העמיק ביחס לשנה שעברה. ההפסד הרבעוני גדל כמעט פי 3 ל-16.7 מיליון דולר, ובמחצית הגידול בהפסד היה של 86.5% ל-47.4 מיליון דולר. עיקר הגידול מוסבר בעלייה המשמעותית בתגמולים ההוניים לעובדים, שהסתכמו ברבעון ב-27.6 מיליון דולר לעומת 17.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובמחצית גדלו מ-33.4 מיליון דולר ל-52.5 מיליון דולר. "מכיוון שמחיר המניה עלה, ההוצאה הרעיונית על כל אופציה לעובדים גדולה יותר, אבל אלה חדשות טובות", אומר שמש.

תוצאות של WIX 24.7.2019
 תוצאות של WIX 24.7.2019

על בסיס Non-GAAP, בניכוי התגמולים ההוניים לעובדים והוצאות חשבונאיות אחרות, הרווח הנקי הרבעוני גדל ב-22.8% ל-17 מיליון דולר, שהם 34 סנט למניה. במחצית הרווח גדל ב-57.7% ל-18.4 מיליון דולר, שהם 37 סנט למניה. במהלך המחצית הראשונה Wix ייצרה תזרים של 52 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ירידה לעומת 72.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה, וזאת כפי שהיה צפוי על רקע השקעה בהרחבת שירותי התמיכה. בסוף הרבעון היו לחברה 825 מיליון דולר בקופה, לאחר שבמהלכו רכשה את סוכנות הקריאייטיב של ערן גפן בסכום שלא דווח (בדוח מופיע סך של 2.8 מיליון דולר עבור רכישת עסק, אם כי לא ידוע אם זה הסכום המלא).

האטה בצמיחת המנויים

ברבעון השני חלה האטה מסוימת בצמיחת המנויים: נוספו 132 אלף מנויי פרימיום (משלמים) וכעת מספר המנויים המשלמים הוא 4.3 מיליון; מספר המנויים הכולל הוא 154 מיליון, תוספת של 5.7 מיליון. שמש ואבי שטרן - VP finance ב-Wix, מסבירים כי זה היה מתוכנן: "כחלק מהאסטרטגיה החדשה שלנו העלינו מחירים. הסיבות המרכזיות היו שהיום המוצר של Wix מספק הרבה יותר יכולות מאשר לפני כמה שנים - זה לא רק פלטפורמה לבניית אתרים, אלא לניהול עסק. כמו כן, אנחנו לא רוצים להיות הפתרון הכי זול בשוק. לקחנו בחשבון שהעלאת המחירים תבוא על חשבון לקוחות שבעבר היו בוחרים בחבילות הכי זולות. אז הגידול יותר קטן, אבל הערך של אותה קבוצת משתמשי פרימיום שהצטרפו גדל ב-9% לעומת שנה קודמת. הגידול בהכנסה הממוצעת ממנוי הוא של כ-25% (מלקוחות חדשים לעומת שנה שעברה, ש'ח'ו'). הצפי לגבייה העתידית ב-8 השנים הקרובות מהמשתמשים הקיימים עלה ב-28%, ל-5.9 מיליארד דולר".

לדברי שמש, המוצר Corvid (לשעבר Wix Code) שצובר תאוצה, פתח לחברה את שוק הסוכנויות שגדול פי 10 מהשוק הקיים אליו היא פונה. "בארה"ב יש הרבה סוכנויות לבניית אתרים, וכ-80%-85% מהשוק פונה אליהם, כך שזה שוק של מיליארדי דולרים, שהכוונה שלנו היא להיות בו שחקן הרבה יותר דומיננטי. יש היום יותר ויותר סוכנויות שמשתמשות במוצר של Wix".

החברה מעלה שוב את התחזית השנתית שלה, ומצפה להכנסות של 761-765 מיליון דולר, צמיחה של 26%-27% לעומת 2018 (ובהשוואה לתחזית קודמת של 758-763 מיליון דולר). התזרים החופשי יצמח השנה ב-21%-24% ל-123-126 מיליון דולר.