אונס | בלעדי

עורך הדין של החשודים באונס בקפריסין איים: אתבע את חדשות 13 בעקבות ציוץ בטוויטר

כתב חדשות 13 עמרי מניב צייץ בטוויטר כי במהדורת החדשות הוא צפוי לחשוף מהלכים שעו"ד ניר יסלוביץ מתכוון לבצע במטרה להחליש את גרסת הנפגעת • יסלוביץ: "סילוף עובדות ברמה של הוצאת דיבה" • יועץ התקשורת מולי ארי: "שיתוף-הפעולה הפורה של עו"ד יסלוביץ וחדשות 13 ימשיך להיות מצוין"

עו"ד ניר יסלוביץ / צילום: שלומי יוסף, גלובס
עו"ד ניר יסלוביץ / צילום: שלומי יוסף, גלובס

דווקא בשעות המכריעות בהן מגיעה חקירת החשד לאונס בקפריסין לישורת האחרונה, חברת חדשות 13 נקלעה לסיטואציה בעייתית מול עורך הדין של החשודים באונס, ניר יסלוביץ: ל"גלובס" נודע כי בעקבות ציוץ של כתב חדשות 13 עמרי מניב, בו בישר לעוקביו כי במהדורת החדשות הוא צפוי לחשוף מהלכים שיסלוביץ מתכוון לבצע במטרה להחליש את גרסת הנפגעת, הודיע יסילוביץ למנהלי רשת 13 וחברת החדשות שלה על נוהל חדש בהעברת המידע עליהם.

 

במכתב שנשלח למנכ"ל רשת 13, יוסי ורשבסקי, ולמנכ"ל הזמני של חדשות 13, ישראל טוויטו, הודיע יסלוביץ כי במסגרת הנוהל החדש, כל התגובות והעדכונים ייעשו בכתב ודרך יועץ התקשורת מולי ארי. בנוסף, יסלוביץ הודיע כי הוא שוקל לתבוע אותם ודרש להסיר את הציוץ של מניב.

"ביממה האחרונה", נכתב במכתב של יסלוביץ שהגיע לידי "גלובס", "פרסם עמרי מניב ציוץ בטוויטר הפרטי שלו, בו לקח שבר משפט שנאמר אוף דה רקורד אגב שיחת מסדרון, ועיוות את הנאמר עד כדי סילוף העובדות ברמה של הוצאת דיבה. נדמה כי אם שיתוף-הפעולה הפורה שהיה בינינו, שהיה מושתת על יחסי אמון מוחלטים, מופר ברגל גסה - אין מנוס מהעברת המידע בכתב בלבד ובתיאום מוחלט עם יועץ התקשורת".

נזכיר כי היום פורסמה כתבה ב"גלובס" שעסקה בבעייתיות הסיקור של החשד לאונס בקפריסין - בין היתר בגלל התלות הכמעט מוחלטת בעורכי הדין של החשודים. משהו על מערכת היחסים שנרקמה אפשר ללמוד מהקטע הבא במכתב: "בנימה אישית", כותב יסלוביץ, "קשרי האמון נפגעו היום בצורה איומה, ודמי הותר בשביל לקושש מספר לייקים".

"למען הסר ספק", הוא מוסיף, "הניסיון להציג אותי כמי שמתכוון לטנף על המתלוננת ולהדליף על הרגליה המיניים או כל שטות אחרת שכתב אותו כתב - הם שקר מוחלט". לדבריו, "מדובר בדיבה מהסוג הנמוך והמכוער ביותר מצד כתב שנשלח על-ידי ערוץ 13, שלאורך כל שהותו באי נהג בחוסר מקצועיות בלשון המעטה".

כאמור, יסלוביץ הודיע כי הוא שוקל צעדים משפטיים נגד הערוץ והכתב, ודרש את הסרת הציוץ.

יש להניח כי בימים כתיקונם בחדשות 13 לא היו נבהלים מאיום כזה: אחרי הכול, החברה גם בגלגול הקודם שלה נתקלה לא אחת באיומים ואף בתביעות בפועל של גורמים חזקים - פוליטיים ומסחריים. אלא ש"הנוהל" החדש של עו"ד יסלוביץ שם את חדשות 13 בסיטואציה בעייתית: חקירת האונס בקפריסין מרתקת בימים האחרונים את תשומת-הלב הציבורית, ובשעות אלה ממש מתקבלות הכרעות בנוגע לסוגיות כמו מי מבין הנערים יישאר במעצר ומי ישוחרר.

הסיקור בקפריסין מורכב מבחינת הכתבים: בהיעדר קשרים אישיים למשטרה המקומית, וכשאי-אפשר להגיע לנפגעת או למשפחתה, עורך הדין של החשודים מהווה צינור מידע משמעותי, אם כי ברור שהוא גורם אינטרסנטי. כפועל יוצא מכך נעשו בשעות האחרונות מאמצים גדולים "ליישר את ההדורים", ובשלב זה גורמים בתעשייה טוענים שלא לייחוס כי ההדורים אכן יושרו.

בינתיים הוחזר מניב לישראל, ואת מקומו בקפריסין תפסה הכתבת חן זנדר, עד שמחר יחזור לסקר מקרוב הכתב דורון הרמן.

יועץ התקשורת מולי ארי מסר בתגובה: "היחסים עם מערכת חדשות 13 מצוינים וימשיכו להיות כך. שיתוף-הפעולה הפורה של עו"ד יסלוביץ וחדשות 13 ימשיך להיות מצוין".