דוח פינטק | פודקאסט

איך מתמודד בנק ענק עם חדשנות בעולם הפיננסים?

ענקיות הפיננסים הגדולות בעולם ידעו הרבה שנים של רווחים ויציבות, אבל לקדמה הן לא הגיעו מוכנות • איך מתמודד בנק ענק, שמרן ויציב עם עולם חדשני תזזיתי ומוטרף? • ומה צריכות לעשות חברות הפיננסים הגדולות כדי לשרוד בעולם של סטארט-אפים? • האזינו לפודקאסט "דוח פינטק"

סיטיבנק. האם ישרדו את המהפכה? / צילום: shutterstock
סיטיבנק. האם ישרדו את המהפכה? / צילום: shutterstock

אנחנו רגילים כל-כך לדיכוטומיה שבין ענק פיננסי מסורבל ומיושן מצד אחד לבין הדימוי של סטארט-אפ חדשני, תוסס וצעיר, עד שקשה לנו לחשוב אחרת. חברות הענק אומנם התעוררו מאוחר אבל עוברות שינויים בשנים האחרונות, ואחת המגמות היא סטארט-אפיזציה של מחלקת ה-IT של ענקיות הפיננסים.

איך בונים פלטפורמת סטארט-אפ לצד מערכות הליבה של הענק הפיננסי? כך משתמשות החברות בטכנולוגיות החדשות ביותר של קונטיינרים ו-API, כדי לאפשר למתכנתים לתפקד כסטארט-אפ תוסס ומהיר בתוך הלוויתן הענק.

אורח: אלעד סימסולו, מנהל הסקטור הפיננסי בסיסקו ישראל.

■■

ד"ר אושי שהם קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.

המוזיקה בפרק מאת Kevin Macleod