אספן ושלמה ביטוח מוכרות מבנה משרדים בגרמניה לאחר חמש שנים ברווח של 31%

חברת הנדל"ן המניב, הנמצאת בשליטת רוני צארום, חתמה על הסכם למכירת מבנה משרדים בעיירה הסמוכה לעיר שטוטגרט שבגרמניה תמורת 48 מיליון אירו

רוני צארום, בעלי אספן גרופ / צילום: איל יצהר
רוני צארום, בעלי אספן גרופ / צילום: איל יצהר

אספן גרופ ממשיכה לממש נכסים: חברת הנדל"ן המניב, שאותה מובילה המנכ"לית צופית הראל, דיווחה אתמול (א') כי נחתם הסכם למכירת מבנה משרדים בעיירה Fellbach, הסמוכה לעיר שטוטגרט שבגרמניה, תמורת כ-48 מיליון אירו (כ-188 מיליון שקל).

אספן גרופ מחזיקה (בשרשור סופי) ב-70% מחברת הנכס, שנרכשה ב-2014, כשהיתרה מוחזקת על ידי שלמה חברה לביטוח. התשואה של אספן ושלמה על ההשקעה בנכס עומדת של כ-31%.

עם השלמת העסקה, הכפופה, בין השאר, לסיום הליכים רגולטוריים, צפויה אספן גרופ לרשום רווח (לפני מס והוצאות נלוות) של כ-8 מיליון אירו (31.4 מיליון שקל), ויישאר בידיה תזרים חופשי בסך כ-18 מיליון אירו (71 מיליון שקל).

אספן, שנמצאת בשליטת יזם ההייטק רוני צארום, עוסקת ברכישה, השכרה וניהול נדל"ן מניב בישראל ובחו"ל, וכן בהשקעה בחוות סולאריות. לחברה נכסים מניבים בענפי התעשייה והלוגיסטיקה (34% מסך הנכסים), המשרדים וההייטק (50%), המסחר (13%) ורפואה ונופש (3%). תיק הנכסים שלה עמד בסוף 2018 על כ-370 אלף מ"ר, בשיעור תפוסה ממוצע של 96%. נכסי החברה נחלקים גיאוגרפית בין הולנד, גרמניה וישראל. מלבד צארום מחזיקים במניות אספן עוד שלושה גופים מוסדיים גדולים: כלל ביטוח, מנורה מבטחים והראל (כולם באמצעות קופות הגמל שבניהולם).

המניה עלתה 28% מתחילת 2019

נזכיר כי בתחילת החודש השלימה אספן את מכירת המרכז הלוגיסטי המושכר לחברה מקבוצת רשת האופנה הגלובלית "טימברלנד" בעיר אלמלו (Almelo) שבהולנד תמורת 50.6 מיליון אירו (כ-199 מיליון שקל). המכירה הותירה בידי החברה רווח הון (לפני מס והוצאות נלוות) של כ-25 מיליון שקל ותזרים חופשי של כ-136 מיליון שקל.

מניית אספן גרופ  נסחרה היום (ב') בירידה של כ-2%. מתחילת השנה רשמה המניה עלייה של 28%, ושוויה של החברה הגיע לכ-436 מיליון שקל. ההון העצמי של אספן עמד בסוף מארס על כ-570 מיליון שקל.

את הרבעון הראשון השנה סיימה החברה עם צמיחה של 12% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-64 מיליון שקל, והיא הציגה בשורה התחתונה ירידה של 11% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-11.6 מיליון שקל.

המנכ"לית הראל התייחסה לעסקה ואמרה כי "המימוש מהווה עבורנו אבן דרך נוספת ביישום האסטרטגיה העסקית של החברה ופיתוח פעילותנו. רכשנו ב-2014 את הנכס, שאותו זיהינו כבעל פוטנציאל משמעותי, ולצד הצמיחה בשוק המשרדים בגרמניה השגנו תשואה נאה על ההשקעה. כמו כן, במהלך החודש השלמנו את מכירת המרכז הלוגיסטי המושכר לטימברלנד בהולנד - מימוש חשוב, שהותיר בידי החברה רווח הון ותזרים משמעותיים. נמשיך לפעול להשבחת פורטפוליו הנכסים של החברה ולאיתור הזדמנויות עסקיות בארץ ובחו"ל".