פי ארבעה בתוך שנה: מאנדיי מת"א גייסה לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר

מאנדיי, שמפתחת פלטפורמה לניהול עבודה בארגונים, גייסה 150 מיליון דולר ובכך השלימה סבב גיוס שני בתוך שנה • החברה הגיעה להכנסות שנתיות חוזרות של 84 מיליון דולר

חברת מאנדיי.קום הודיעה על סבב גיוס שני בתוך שנה: החברה גייסה 150 מיליון דולר לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר, ולמעשה הכפילה את השווי שלה כמעט פי ארבעה בהשוואה לסבב הגיוס הקודם.

האזינו לפרק 2 של הפודקאסט "רוד שואו" עם מייסדי מאנדיי:

מאנדיי, שמפתחת פלטפורמה לניהול עבודה בארגונים, גייסה עד כה 234 מיליון דולר. כל סכום הגיוס נכנס לקופת החברה, ועוד סכום קטן שימש לרכישת מניות של מייסדי ועובדי החברה (סקנדרי). לפי החברה, שוויה בסבב הגיוס עומד על 1.9 מיליארד דולר, לעומת 550 מיליון דולר בסבב הגיוס הקודם.

הקרן שהובילה את הסיבוב היא Sapphire Ventures, שיושבת בעמק הסיליקון. בסיבוב לקחו חלק גם המילטון ליין, קרן ION, וינטג' ו-HarbourVest Partners. במאנדיי הדגישו בעבר כי לחברה יש רק שני סוגי מניות, למשקיעים ולעובדים, וכי אין זכויות עודפות למשקיעים בסבבים מאוחרים.

מאנדיי הוקמה ב-2012 על ידי ערן זינמן ורועי מן, ומשרדיה ממוקמים בתל-אביב ובניו יורק. בחברה מועסקים היום 260 עובדים. סכום הגיוס נועד כדי להרחיב את פעילות החברה, מבחינת כוח-אדם והוצאות שוטפות, ואילו הכנסות החברה משמשות אותה להוצאות שיווק ומכירות. בחברה ציינו כי ל-ARR (הכנסות שנתיות חוזרות) של 84 מיליון דולר, וכי בשנה האחרונה הכנסות החברה צמחו כמעט פי שלושה.

monday.com - עברית

החברה פיתחה מערכת שמאפשרת לנהל במקום אחד את כל היבטי העבודה שלהם - החל מתכנון אסטרטגי שנתי ועד לניהול המשימות השוטפות, העבודה מול לקוחות וכו'. המערכת כוללת הרבה מאוד תבניות עבודה, שמתאימות לארגונים שונים ולעובדים שונים באותו ארגון. כמו כן, בחברה שמים דגש על יכולת הגמישות שמקבלים המשתמשים.

בחברה מציינים כי בין לקוחות החברה נמצאים קרלסברג, ערוץ דיסקברי, פיליפס, ו-WeWork, לצד מאות חברות פורצ'ן 500 ויותר מ-80 אלף עסקים נוספים. למעשה, במאנדיי מגיעים ללקוחות מלמטה, כלומר לא דרך המנכ"ל או סמנכ"ל הפיתוח, אלא דרך מספר עובדים בצוות מסויים, שמתחילים להשתמש במוצר ואז השימוש הולך ומתרחב בארגון.

"התחלנו בלי צוות מכירות בכלל", מספר זינמן, "אבל עם הזמן הוספנו אנשי מכירות, שפועלים בצורה שונה מהרגיל - הלידים שלנו זה לקוחות משלמים ואתה רק מנסה לעזור להם לגדול. מה שקורה זה שהצוותים שמשתמשים במערכת גדלים עד 50 איש, אבל גילינו שבשביל להתקדם הלאה, כן צריך שמישהו יקח את החברה ביד. אז יש לנו צוות שעוזר להתפתח בחברה ומציג להם שימושים אפשריים".

עובדי חברת מאנדיי, במשרדים בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
 עובדי חברת מאנדיי, במשרדים בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

"אנחנו רוצים הנפקה, בנקודת זמן שתתאים לנו"

בשנים האחרונות חברות הייטק נשארות פרטיות זמן ממושך יותר ומגיעות לרמות שווי גבוהות עוד לפני הנפקת החברה. המגמה קיימת גם בישראל, ויש מספר חברות שהגיעו לרמות שווי גבוהות ממיליארד דולר עוד בשלב שהן פרטיות. בין החברות האלה יש את למונייד, eToro ואיירון סורס. במאנדיי מספרים כי הם רוצים להישאר חברה עצמאית ולא להימכר, והנפקה היא בהחלט שלב בתהליך הזה. בשוק ההנפקות בשנה האחרונה, ההנפקות המוצלחות יותר היו של חברות כמו סלאק וזום, שפיתחו תוכנות לארגונים, ולכן במאנדיי אופטימיים.

"אני חושב שהגיוס הנוכחי נועד כדי לאפשר לנו לבצע הנפקה בנקודת הזמן שאנחנו חושבים שהיא נכונה. זה צפוי לקרות אבל התזמון חשוב. חברות נשארות יותר פרטיות כי ההזדמנויות יותר גדולות - הן נהיות גלובליות וצומחות יותר מהר. אנחנו מתקרבים מאוד לנקודה שבה נהיה מוכנים מבחינת היכולת שלנו לחזות את הפעילות שלנו בצורה מיטבית. אנחנו מכוונים להכנסות של מעל 100 מיליון דולר. אני מרגיש שיש לנו הרבה לאן לצמוח. אנחנו בתחילת הדרך, ואנחנו לא ממהרים", אומר מן.

"מה שמאנדיי עושה עבור צוותים וארגונים ברחבי העולם הוא לא פחות ממהפכני. אנחנו נרגשים מהשותפות עם מאנדיי במשימתם לשנות את הדרך שבה אנשים עובדים", אמר רג'יב דאהם, שותף מנהל ב-Sapphire Ventures . "על אף שהמוצר פונה לעסקים, הוא מספק את חווית המשתמש שמאפיינת מוצרי צריכה לקהל הרחב כגון פייסבוק או וואטסאפ. אנשים לא רוצים לסבול מהתוכנות הארגוניות שהם משתמשים בהם".