ג'נריישן קפיטל רכשה את השליטה בסולגרין תמורת 44 מיליון ש'

ג'נריישן קפיטל גברה על להב אל.אר עם הצעה גבוה יותר ב-3 מיליון שקל • המהלך מגיע לאחר שהחברות שהחזיקו בשליטה משותפת ובחלקים שווים בחברת האנרגיה הסולארית הסכימו על הליך היפרדות מהשותפות • בכך ג'נריישן קפיטל עולה להחזקה של 70% בסולגרין

יוסי זינגר וארז בלשה, מייסדי קרן ג'נריישן קפיטל / צילום: תמוז רחמן
יוסי זינגר וארז בלשה, מייסדי קרן ג'נריישן קפיטל / צילום: תמוז רחמן

קרן ג'נריישן קפיטל (Generation Capital), שהקימו יוסי זינגר וארז בלשה, רכשה את השליטה בסולגרין  הפועלת בתחום האנרגיה הסולארית תמורת 44 מיליון שקל. המהלך מגיע לאחר שהחברות הסכימו על הליך היפרדות מההחזקה המשותפת בסולגרין.

ג'נריישן קפיטל גברה על להב אל.אר בשלב ההתמחרות שנסגר היום (ה') בפער לא גבוה, כאשר זו האחרונה הציעה 41 מיליון שקל. החברות החזיקו בשליטה משותפת של 70% בסולגרין, בחלקים שווים. עם סגירת העסקה כעת ג'נריישן עולה להחזקה של 70% בחברת האנרגיה. 

סולגרין פועלת בתחום הקמה, הפעלה ותחזוקה של פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית פוטו-וולטאית. את הרבעון הראשון של השנה סיימה החברה עם הכנסות של כ-2.5 מיליון שקל, עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 633 אלף שקל, בדומה להפסד ברבעון המקביל.

במהלך חודש יוני אשתקד, השלימה קרן ג'נריישן קפיטל גיוס ראשוני בהיקף של 230 מיליון שקל. זמן קצר לאחר מכן, בתחילת יולי, רכשה הקרן 49% מחברת ההסעות בון תור בכ-100 מיליון שקל. לאחר מכן שילמה הקרן 70 מיליון שקל עבור 50% מרפק אנרגיה, המחזיקה בשתי תחנות כוח הנמצאות בשלבי הקמה בצפון הארץ - רמת גבריאל ואלון תבור.

הקרן, שהוקמה בתחילת 2018 על ידי ארז בלשה ויוסי זינגר בשותפות עם קבוצת ויולה, מתמקדת בהשקעות בתחומי התשתיות והאנרגיה: חשמל, גז טבעי, תחבורה, סביבה, מים, בינוי זכייני ועוד.