פוקסקון שוקלת למכור את המפעל החדש בסין בשל מלחמת הסחר

לפי דיווח ברויטרס, יצרנית הרכיבים לאייפון נמצאת במגעים ראשוניים לבחירת בנק להובלת המכירה • המפעל לייצור מסכי LCD נבנה בהשקעה של 8.8 מיליארד דולר

פוקסקון / צילום: Tyrone Siu, רויטרס
פוקסקון / צילום: Tyrone Siu, רויטרס

יצרנית הרכיבים לאייפון הטייוונית פוקסקון שוקלת למכור את המפעל החדש שלה בסין - כך לפי פרסום רויטרס. זאת בשל ירידה בביקוש למוצרי החברה בשל מלחמת הסחר בין ארה"ב וסין. 

פוקסקון נמצאת כעת במגעים לבחירת בנק להובלת המכירה של המפעל לייצור מסכי LCD, שנבנה בהשקעה של 8.8 מיליארד דולר. מקרוב לנושא מסר לרויטרס כי לא התקבלה החלטה חד-משמעית למכירה, והמגעים הם ראשוניים בלבד, כך שעדיין לא נקבע תג מחיר עבור המפעל, ואף סייג כי המכירה אף עשויה לא לצאת לפועל כלל. "לא מדובר במכירה קלה, והיא עשויה לקחת זמן", אמר אחד המקורות לרויטרס. פוקסקון מסרה לרויטרס כי החברה לא מגיבה לשמועות. 

מלחמת הסחר מציבה את פוקסקון במצב רגיש. מחד, לחברה יש השקעות רבות בסין, ומאידך יש לה גם לקוחות אמריקאים גדולים כמו אפל. בנוסף, המכסים פגעו בשרשרות הייצור ובביקוש של מוצרים אלקטרוניים ברחבי העולם. אתמול נרשמה החרפה נוספת במתיחות בין סין וארה"ב, כשנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי הוא מתכוון להטיל מכסים בגובה 10% על סחורות מסין בהיקף של 300 מיליארד דולר כבר ב-1 בסטפמבר.