צלזיוס מסירה את המחסום על שימוש במטבע הדיגיטלי שלה להלוואות בארה"ב

חזרתו של המטבע של Celsius לשימוש בארה"ב עשויה להסיר חששות כבדים להמשך פעילותה של חברת הבלוקצ'יין הישראלית-אמריקאית, שגייסה 50 מיליון דולר בהנפקה של המטבע במרץ 2018 • רשת ההלוואות של צלזיוס מציעה ריבית של עד 6.7% על הפקדות של המטבעות הדיגיטליים ביטקוין ואת'ר

אלכס משינסקי, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת Celsius / צילום: איל יצהר
אלכס משינסקי, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת Celsius / צילום: איל יצהר

כחודש וחצי לאחר שחברת הלוואות הקריפטו הישראלית-אמריקאית Celsius החליטה לחסום כל אפשרות להעברת המטבע הדיגיטלי שלה, Cel, בפני משתמשים מארה"ב - הודיעה אתמול החברה על הסרת המחסום. החזרת המטבע של צלזיוס לשימוש בארה"ב עשויה להסיר חששות כבדים להמשך פעילותה של החברה.

רשת הבלוקצ'יין של צלזיוס, המאפשרת מתן הלוואות עמית לעמית (P2P), גייסה 50 מיליון דולר בהנפקה הראשונית (ICO) של המטבע Cel במרץ 2018. פלטפורמת ההלוואות של צלזיוס, שהתחילה לפעול בשנה שעברה, מציעה ריבית של עד 6.7% למשתמשים שמפקידים אצלה את המטבעות הדיגיטליים ביטקוין ואת'ר. קודם לחסימת השימוש במטבע של צלזיוס בארה"ב, דיווחה החברה כי 40% מהמשתמשים בפלטפורמה שלה הם מצפון אמריקה. לדברי החברה, לרשת צלזיוס כיום כ-40 אלף משתמשים ב-150 מדינות בעולם.

"אנחנו מעריכים את הסבלנות של המשתמשים שלנו כאשר בחרנו לקחת את הזמן כדי לבחון ביסודיות את הטוקן שלנו ואנו מבטיחים שנמשיך לעשות הכל כדי שהמוצר שלנו יהיה תואם לרגולציה (compliant) ככל הניתן", צייץ אתמול בטוויטר אלכס משינסקי, מנכ"ל ומייסד שותף של צלזיוס. בכך מתייחס משינסקי, בין השאר, לחששות שהיו לחברה כי המטבע Cel יסווג כנייר ערך על ידי רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC).

כפי שפורסם ב"גלובס" ביוני האחרון, צלזיוס הודיעה למשתמשיה בארה"ב כי תשלומי הריבית על ההלוואות בפלטפורמה שלה, שעד כה ניתנו באמצעות מטבעות Cel, הופסקו באופן מיידי על ידי החברה בעקבות ייעוץ משפטי שהיא קיבלה. החברה הדגישה כי ההחלטה התקבלה כ"צעד מונע", ולא על פי דרישה של גופי הרגולציה בארה"ב.

דניאל לאון, מייסד שותף ומנהל התפעול הראשי של צלזיוס, אמר בשיחה עם "גלובס" ביוני: "עבדנו בתיאום מול הרגולציה מהיום הראשון שלנו, אבל יש פה סביבה רגולטורית שמשתנה במהירות, ואנחנו צריכים להיות תמיד עם יד על הדופק".

ג'רמי בודרי, קצין הציות הראשי החדש של צלזיוס, שקיבל את ההחלטה על חסימת המטבע Cel לפני חודש וחצי, אמר אתמול לאתר חדשות הקריפטו האמריקאי The Block כי הייעוץ המשפטי החיצוני שקיבל באחרונה, הרגיע אותו בעניין ואפשר לו לתת "אור ירוק" להחזרת המטבע לשימוש בארה"ב. "יכול להיות שהתייחסתי לעניין קודם עם מצ'טה במקום עם סכין מנתחים", אמר בודרי בראיון לאתר, בהתייחס למדיניות שלו עם כניסתו לתפקיד בחברה. "כעת אנחנו מצפים לראות את אימוץ המטבע צומח בארה"ב".

לדברי צלזיוס, ההלוואות שניתנו ברשת שלה עד היום מסתכמות ביותר מ-2 מיליארד דולר וההפקדות שבוצעו בה מסתכמות ביותר מ-300 מיליון דולר. החברה מציינת כי היא משתפת את המשתמשים ברשת שלה ב-80% מההכנסות שלה באמצעות תשלומי ריבית שבועיים, ועד כה הסתכמו תשלומי הריביות שלה למשתמשים ביותר מ-3 מיליון דולר.

בתוך כך, אתמול הודיעה החברה האמריקאית Dharma, אחת המתחרות של צלזיוס בתחום של הלוואות קריפטו, כי היא "עוצרת הפקדות והלוואות חדשות" בפלטפורמה שלה. החברה לא סיפקה הסבר למהלך, אבל הוסיפה בציוץ בטוויטר כי "הפרק הבא בסיפור הזה יהיה מרגש". דארמה, שגייסה ממשקיעים 7 מיליון דולר בפברואר האחרון, הכריזה לפני חודשיים על השקת מוצר חדש בשם Match, שיאפשר למשתמשים לקבל ריבית על הפקדות של מטבעות דיגיטליים ברשת שלה. ואולם, חודש לאחר מכן הודיעה החברה על הפסקת השימוש במוצר החדש.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.