האנליסט שהפיל את ברני מיידוף חושף: ג'נרל אלקטריק תיאלץ להעלות משמעותית את יתרות הביטוח שלה

האנליסט שהפיל את המיליארדר ברני מיידוף לפני כעשר שנים, הארי מרקופולוס, חשף בדוח חדש את היקף בעיותיה הפיננסיות של התשלובת, וכתב שהיא תצטרך להעלות משמעותית את יתרות הביטוח שלה • GE אישרה לערוץ CNBC את דבר קיומו של דוח של הארי מרקופולוס, וטענה כי לא ראתה אותו

ג'נרל אלקטריק / צילום: רויטרס, Stephane Mahe
ג'נרל אלקטריק / צילום: רויטרס, Stephane Mahe

מניות ג'נרל אלקטריק, GE , ירדו אמש (ד') לאחר שהאנליסט שהפיל את המיליארדר המזויף ברני מיידוף לפני כעשר שנים, הארי מרקופולוס, חשף בדוח חדש את היקף בעיותיה הפיננסיות של התשלובת, וכתב שהיא תצטרך להעלות משמעותית את יתרות הביטוח שלה.

GE אישרה לערוץ CNBC את דבר קיומו של דוח של הארי מרקופולוס, וטענה שהיא לא ראתה אותו. הדוח אמור היה להופיע מאוחר יותר באתר הערוץ.

ה"וול סטריט ג'ורנל" היה מי שדיווח לראשונה על הדוח של מרקופולוס ומסר שקרא אותו, מה שגרם למניית GE לרדת ב-5.9% עוד לפני פתיחת המסחר בוול סטריט היום (ה'). מרקופולוס אמר לעיתון שבעיות החשבונאות שהוא חשף בתשלובת מסתכמות ב-38 מיליארד דולר. שווי השוק של GE בנעילת מסחר אתמול (ד') היה 78.8 מיליארד דולר. הוא אמר עוד לעיתון ש-GE תצטרך להגדיל את יתרות חטיבת הביטוחים שלה ביותר מ-18.5 מיליארד דולר.

GE טוענת כי מרקופולוס נתן תחילה גישה לדוח שלו לקרן גידור שהוא עבד איתה בעבר. מרקופולוס אמר לעיתון כי הוא שיגר את הדוח גם למפקחי ניירות הערך.

מרקופולוס הוא מומחה לחשבונאות מבוסטון, שחשף את אי הסדרים באסטרטגיית ההשקעות של ברני מיידוף שנים לפני שהונאת הפירמידה שלו נחשפה ב-2009. בזמנו הוא לא זכה להתייחסות רצינית. לאחרונה הוא חשף שערוריית מסחר במט"ח בקבוצת בנקים.

GE כבר נחקרת על ידי משדר המשפטים האמריקני ורשות ניירות הערך (SEC) בחשד להונאות חשבונאיות. בין היתר מדובר על הפרשה חשבונאית בסך 22 מיליארד דולר שהתשלובת רשמה ברבעון השלישי בקשר לרכישה שביצעה חטיבת טורבינות החשמל שלה.

GE הדיחה את המנכ"ל ג'ון פלנרי בשנה שעברה אחריי שנה בלבד בתפקיד, ומינתה במקומו את לורס קאלפ, לשעבר מנכ"ל דנהר.