מהקופקסון לקנאביס: בכירה לשעבר בטבע עוברת לקנאשור

יפית שטרק, שהובילה את הפיתוח הקליני של הקופקסון, תרופת הדגל של טבע, חוברת לחברת הקנאביס קנאשור • במקביל, דיווחה החברה על קבלת אישור מהיק"ר לעמידה בתנאי האבטחה, תקן IMC-GSP

חוות גידול קנאביס בצפון הארץ / צילום: רויטרס, Amir Cohen
חוות גידול קנאביס בצפון הארץ / צילום: רויטרס, Amir Cohen

יפית שטרק, שכיהנה כסגן נשיא לפיתוח קליני גלובלי, בחטיבת מחקר ופיתוח ייחודי בחברת התרופות טבע , מונתה לחברות בוועדה המדעית המייעצת של חברת הקנאביס קנאשור , הנמצאת בשליטת שמעון בר קמה וניר פלס, בעלי השליטה בחברת סולבר.

שטרק הובילה את הפיתוח הקליני של הקופקסון, תרופת הדגל של טבע, שהאובדן על הבלעדיות על התרופה הביא את טבע לשורה של החלטות שגויות שהביאו לנפילתה. 

שטרק הקימה וניהלה במשך שנים את המחלקה לניסויים קליניים הגלובלית, ונמנתה על הצוות הניהולי של חטיבת מחקר ופיתוח ייחודי בטבע. לשטרק תואר ד"ר בפתולוגיה מביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר, אוניברסיטת תל אביב, ופוסט דוקטורט באימונו-היסטופתולוגיה.

קנאשור היא ספין אוף של חברת סולבר (המייצרת מוצרי סויה). הבוקר דיווחה החברה על קבלת אישור מהיחידה לקנאביס רפואי (היק"ר) לפיו החברה הבת עומדת בתנאי האבטחה (תקן IMC-GSP) הנדרשים למפעל הייצור. מדובר בתנאי לקבלת רישיון לפעילות בתחום הקנאביס הרפואי. להערכת החברה מדובר בצעד משמעותי עבורה לטובת תחילת פעילותה בתחום הייצור. לשם כך, על החברה לעמוד בתקן נוסף - תקן IMC-GMP.

ביולי האחרון דיווחה קנאשור על הסכם הפצה בגרמניה, הכפוף לאישור ייצוא מישראל. 

מניית קנאשור עולה בבורסה כעת, אם כי מאז השיא שנרשם בחודש פברואר האחרון, התרסקה ביותר מ-60%, כמו יתר מניות הקנאביס.