ISS | בלעדי

העסקה הושלמה: סודקסו רוכשת את חטיבת ההסעדה של ISS ב-30 מיליון שקל

זאת כפי שנחשף ב"גלובס" • רכישת חטיבת ההסעדה של ISS תהפוך את סודקסו לאחד השחקנים המשמעותיים ביותר בענף ההסעדה לחברות, עם נתח שוק של 14% • בנוסף לתשלום עבור הפעילות, סודקסו הצרפתית לוקחת על עצמה גם את החובות שהיקפם אינו ידוע

נחתמה עסקת המכירה של פעילות ההסעדה של קבוצת ISS הדנית לתאגיד סודקסו (Sodexo) הצרפתי - כך נודע ל"גלובס".

העסקה נחתמה בחמישי האחרון בין חברת T&M שרכשה את פעילות ISS על-מנת למכור אותה לסודקסו. לפי הערכות, סודקסו תשלם כ-30 מיליון שקל עבור הפעילות, זאת לצד חובות שנטלה על עצמה בהיקף שאינו ידוע. כך או כך, מדובר בסכום נמוך יחסית עבור העסקה. זאת, בין היתר, על רקע האתגרים ושחיקת הרווחיות בענף ההסעדה.

מחזור המכירות של הפעילות הנרכשת עומד על כ-380 מיליון שקל ומצטרף למחזור מוערך של כ-180 מיליון שקל של חברת סודקסו, שיביא את החברה למכירות בהיקף שנתי כולל של כ-560 מיליון שקל.

פעילות ההסעדה של ISS נחשבת לגדולה ביותר בשוק ההסעדה המקצועית שמספק ארוחות לחברות, ואילו Sodexo on site, בניהולו של אודי בן שימול, נחשבת לחברה החמישית בגודלה בשוק. היא משרתת לקוחות דוגמת חברת החשמל, חבל מגדל, הכנסת, בית חולים אסותא אשדוד, קבוצת לובינסקי ועוד. עם השלמת העסקה תהפוך החברה הממוזגת לגדולה ביותר בענף ההסעדה, וזאת בכפוף לאישור העסקה על-ידי הרשות לתחרות.

שוק ההסעדה המקצועי בישראל, שעוסק במכירת ארוחות לחברות וארגונים, מוערך בכ-4 מיליארד שקל. עם הרכישה נתח השוק בתחום ההסעדה המוסדית של קבוצת Sodexo on site יהווה כ-14% מהענף עם מכירות של 560 מיליון שקל שהן בתחום פעילות ההסעדה לבדו, וזאת נוסף להכנסות של כ-80 מיליון שקל מאחזקת מערכות וניהול שירותים, כך שהפעילות המאוחדת תגיע למחזור של כ-640 מיליון שקל. החברה המאוחדת תמנה כ-2,800 עובדים.

הרוכשת היא חברת Sodexo on site שבבעלות תאגיד סודקסו הצרפתי המתמחה בשירותי אחזקה והסעדה לארגונים, מוסדות ציבור וחברות, ופעלה כמתחרה של ISS. בנוסף לחברה הזו, סודקסו מפעילה בארץ חברה נוספת - סיבוס סודקסו בניהולו של איתן לב-טוב - המתמחה בתחום כרטיסי הסעדה לעובדים ומתחרה בתן ביס באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית שלה וכרטיסי הסעדה.

לתאגיד סודקסו יש פעילות בינלאומיות, והוא מעסיק למעלה מ-460 אלף עובדים ב-70 מדינות ברחבי העולם ומשרת מדי יום 100 מיליון לקוחות במגוון שירותים. רכישה זו מצטרפת לסדרת רכישות קודמות שביצעה החברה תחת ניהולו של בן שימול, וביניהן רכישת חברת ת.ד.ל, בתחום אחזקת מבנים, מערכות אלקטרו-מכניות ואספקת שירותי מיזוג אוויר ורכישת פעילות חברת ההסעדה "תמר". סך שווי העסקאות הוערך בכמה עשרות מיליונים לכל עסקה. 

אגב, עבור בן שימול העסקה הנוכחית מהווה סגירת מעגל ברמה האישית, שכן עד לפני כעשור שימש כסמנכ"ל הכספים של קבוצת ISS בישראל ממנה נרכשה כעת הפעילות.