מינויים ושדרוגים בקבוצת עזריאלי: אושר שכר המנכ"ל אייל חנקין

בעלי מניותיה של ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי אישרו בימים האחרונים את שידרוג עלות העסקת המנכ"ל, אייל חנקין, ובעלת השליטה, דנה עזריאלי, בתפקידה כיו"רית, וכן אישרו את מינויו של דני גילרמן כדירקטור בלתי תלוי בחברה, ואת מינויים של אהוד רצאבי ויוסף שחק כדירקטורים חיצוניים (דח"צים)

אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי / צילום: אמיר רון
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי / צילום: אמיר רון

בעלי מניותיה של ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי  אישרו בימים האחרונים את שידרוג עלות העסקת המנכ"ל, אייל חנקין, ובעלת השליטה, דנה עזריאלי, בתפקידה כיו"רית, וכן אישרו את מינויו של דני גילרמן כדירקטור בלתי תלוי בחברה, ואת מינויים של אהוד רצאבי ויוסף שחק כדירקטורים חיצוניים (דח"צים).

דני גילרמן / צלם: בן יוסטר
 דני גילרמן / צלם: בן יוסטר

מינויו לתפקיד של גילרמן, לשעבר שגריר ישראל באו"ם, נעשה לאחר שבחודשים האחרונים הסתיימה כהונתו של יוסף צ'חנובר כדירקטור בלתי תלוי בעזריאלי, ואילו הח"כ לשעבר רצאבי ושחק, המשמש כדירקטור בכמה גופים נוספים, מחליפים בתפקידם את אפרים הלוי, ראש המוסד לשעבר, וניב אחיטוב, בסיום כהונה שלישית כדח"צים.

בהתאם למדיניות התגמול העדכנית של עזריאלי, ובהנחת מתן מענק שנתי מקסימלי, עלות העסקתו של חנקין בראשות עזריאלי לאחר אישור תנאי העסקתו החדשים מוערכת ב-6.8 מיליון שקל, לעומת 6.6 מיליון שקל שקיבל ב-2018, וזו של עזריאלי ב-5.2 מיליון שקל, לעומת 4.4 מיליון שקל שקיבלה ב-2018.

שכרו החודשי של חנקין, שמכהן כמנכ"ל עזריאלי מתחילת 2018, שודרג ל-318 אלף שקל, במקום 313 אלף שקל עד כה, בהתאם לשיעור העלייה במדד המחירים לצרכן מאז יוני 2016. לגבי המענק השנתי שלו נקבע כי הוא יהיה זכאי לתמורה של עד 9 משכורות חודשיות, חלקה בשיקול דעת וחלקה בהתאם לתוצאות החברה.

לעזריאלי, המכהנת כיו"רית החברה מיולי 2014, הועלו דמי הניהול הקבועים החודשיים לכ-250 אלף שקל, במקום 225 אלף שקל כיום, ועודכנו תנאי סף המענק השנתי שתהיה זכאית לקבל, בסכום מקסימום של 2 מיליון שקל.

דנה עזריאלי / צילום רמי זרנגר
 דנה עזריאלי / צילום רמי זרנגר

בימים האחרונים סיכמה עזריאלי בחיוב את הרבעון השני של השנה, עם קפיצה של 40% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-332 מיליון שקל בתמיכת שערוכי נכסים, לצד שיפור הפרמטרים התפעוליים המרכזיים.

עזריאלי היא חברת הנדל"ן המניב הגדולה בבורסה במונחי שווי שוק, ואחרי זינוק של יותר מ-50% שרשמה מנייתה מתחילת השנה היא משקפת לעזריאלי שווי נוכחי של יותר מ-32 מיליארד שקל - החברה החמישית בגודלה בבורסה, לפני טבע ששוויה הנוכחי עומד על 24.5 מיליארד שקל.

עזריאלי מחזיקה בישראל ב-17 קניונים ומרכזים מסחריים, 14 בנייני משרדים, 3 בתי דיור מוגן וכן ב-8 בנייני משרדים בחו"ל, בעיקר בארה"ב והתפוסה בנכסיה מלאה, למעט אלה בארה"ב, שם שיעור התפוסה עומד על כ-80%. בסך הכול לחברה כ-1.2 מיליון מ"ר להשכרה, עיקרם (כ-550 אלף מ"ר) שטחי משרדים, ואילו שטחי הקניונים מגיעים ל-337 אלף מ"ר.