ה"פורשה" של ההייטק: יצרנית הרכב הגרמנית תשקיע בסטארט-אפ הישראלי TriEye

החברה הרחיבה את סבב הגיוס A מ-17 ל-19 מיליון דולר • מיכאל שטיינר, חבר בוועד המנהל למחקר ופיתוח בפורשה: "אנו רואים פוטנציאל עצום בטכנולוגיית החישה שסוללת את הדרך עבור הדור הבא של מערכות מתקדמות לסיוע לנהג ולפונקציות של הרכב האוטונומי"

TRIEYE TEAM / צילום: דיויד גארב
TRIEYE TEAM / צילום: דיויד גארב

קצת פחות משלושה חודשים לאחר שסגר סבב גיוס A בהיקף של למעלה מ-17 מיליון דולר בסבב A בהובלת אינטל קפיטל, הודיע הסטארט-אפ הישראלי TriEye (טריאיי) על פתיחת הסבב והוספת משקיע נוסף - יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית פורשה, באמצעות זרוע ההשקעות של החברה. יחד עם ההשקעה של פורשה - כ-1.5 מיליון דולר - מגיע ההשקעה בסבב לכ-19 מיליון דולר. על פי הודעת טריאיי, "ההון שנוסף לסבב A יסייע לחברה להאיץ את הפיתוח והתפעול על ידי גיוס מהנדסים נוספים".

טריאיי הוקמה ב-2017 על ידי אבי בקל, שמכהן כמנכ"ל; עומר קפח, סמנכ"ל המחקר והפיתוח של החברה; ופרופ' אוריאל לוי, שמשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה. פיתוחיו הטכנולוגיים של פרופ' לוי במעבדה שלו היוו את הבסיס להקמת החברה. היא מפתחת חיישן המסוגל לראות בתנאי תאורה ומזג אוויר קשים כמו ערפל או סופות אבק כבדות - שבהם מצלמות רגילות לא יכולות לפעול - והמיועד בעיקר לשוק הרכב האוטונומי.

החברה מפתחת חיישן שרגיש לגלים בתדר שלא נראים לעין האנושית, שנקרא SWIR) Short Wave Infra-Red). השימוש בחיישנים שרגישים לתדרים אלה מאפשר לקרוא נתונים רבים יותר על הסביבה שבה נמצאת המצלמה. מדובר בתכונה שעשויה לשפר את יכולתם של כלי רכב אוטונומיים לקרוא את הסביבה שבהם הם פועלים - גם בתנאי ראות קשים - ובכך לשפר את בטיחותם.

פורשה מצטרפת למשקיעים בטריאיי, בהם מייסד צ'ק פוינט, מריוס נכט, נקסט גיר וקרן גרוב ונצ'רס של דב מורן, המשמש גם כיו"ר טריאיי. בדירקטוריון החברה חברים בין השאר תא"ל (מיל') אופיר שוהם, לשעבר ראש מנהל פיתוח אמצעי לחימה במשרד הביטחון (מפא"ת); מנהל הפעילות של אינטל קפיטל בישראל, תא"ל (מיל') יאיר שוהם; ועידו יבלונקה, לשעבר סגן נשיא חברת יאהו ומנהל פעילותה בישראל.

לדברי מיכאל שטיינר, חבר בוועד המנהל למחקר ופיתוח בפורשה "טריאיי תחת ניהולו של צוות חזק ומנוסה מאוד בתחומי הננו-פוטוניקה, החיישנים, והלמידה העמוקה מפתחת טכנולוגיה מבטיחה. אנו רואים פוטנציאל עצום בטכנולוגיית החישה שסוללת את הדרך עבור הדור הבא של מערכות מתקדמות לסיוע לנהג ולפונקציות של הרכב האוטונומי. מצלמת ה-SWIR של טריאיי משחקת תפקיד מפתח בתהליך הזה: היא מציעה רמת בטיחות גבוהה יותר במחיר תחרותי".

בשיחה עם "גלובס" סיפר בקל על נסיבות הקשר עם פורשה, "כחלק מהפעילות העסקית שלנו אנו דוחפים לקצר משמעותית את פרק הזמן שייקח לטריאיי להגיע לשוק עם מוצר שיותקן ברכב ומתוך האינטראקציה הזאת נוצרו שיחות יחד עם פורשה. קרדיט גדול בקידום העסקה מגיע לגרוב ונצ'רס של דב מורן".

את ההשקעה מגדיר בקל כאסטרטגית - " לא כל המוח נמצא אצלנו וכדי שהמוצר יתאים לשוק אנו רוצים לעבוד עם השוק ולקבל את האינפוט הנכון בזמן הנכון". לשאלה האם משמעות העסקה היא גם כניסה לתהליך הוכחת התכנות או פיילוט עם פורשה, השיב בקל: "אנו בתור טריאיי לא יכולים לדבר על הדברים האלה".

לשאלה מדוע הצטרפה פורשה בסכום ההשקעה המסוים אותו השקיעה ולא אחר השיב בקל - "הם מצדם יכלו להשקיע הרבה יותר, אך זה מה שאישרה מועצת המנהלים ומעבר לסכום אנו שמחים להכניס שחקן אסטרטגי מאוד משמעותי בעולם ומאוד מתקדם בכל מה שקשור למערכות טכנולוגיות שמתחים במערכות בטיחות".

עוד אמר בקל כי בחברה שואפים "לשבור את הסטטוס-קוו של הרכב החיישנים ברכב שהתקבע בשנים האחרונות בתעשייה - מצלמה רגילה שעובדת בספקטרום הנראה, רדאר, וליידר - התעשייה מתקדמת ומבינה שבסוף נדרש, בנוסף או במקום אחד מהם, גם חיישן סוויר שיכול לתת ערך משמעותי ולכסות שימושים שהמצרף של שלוש האחרים שהתקבעו לא פותר. מבחינתנו זה בשורה לשבור את הסטסוט-קוו". 

TriEye - תעודת זהות 

מספר עובדים: 20

משרדים: תל-אביב

שנת הקמה: 2017

משקיעים: אינטל קפיטל, גרוב ונצ'רס, מריוס נכט, נקסט גיר, פורשה

*** גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה ב"גלובס"