3 ימים לפתיחת הליגה בכדורגל: האם בלומפילד ייפתח במועד?

למרות הצהרותיו של ראש עיריית ת"א, עדיין לא ברור אם שריקת הפתיחה של המחזור הראשון תישמע גם באצטדיון בלומפילד המחודש

העבודות על אצטדיון בלומפילד ביפו / צילום: איל יצהר, גלובס
העבודות על אצטדיון בלומפילד ביפו / צילום: איל יצהר, גלובס

שלושה ימים לפתיחת ליגת העל בכדורגל, ולמרות הצהרותיו של ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי, עדיין לא ברור אם שריקת הפתיחה של המחזור הראשון תישמע גם באצטדיון בלומפילד המחודש.

נכון לעכשיו, הקבוצות התל-אביביות שאמורות לפתוח את העונה בבלומפילד, בני יהודה והפועל תל-אביב, טרם החלו במכירת הכרטיסים למחזור הראשון. בני יהודה תארח ביום ראשון את עירוני קריית שמונה, והפועל תל-אביב תארח ביום שני את מכבי נתניה - השאלה היא רק אם זה יקרה באצטדיון היפואי.

בינתיים בבני יהודה מגלים התחשבות ומציינים כי הדברים צפויים להתבהר עד מחר (ב'), וכי "כולם, כולל האוהדים, מבינים את המצב ומקבלים אותו בהבנה". באתר של הפועל תל-אביב אף מצוין כי המשחק יתקיים באצטדיון המושבה בפתח-תקווה שבו מתארחת הפועל תל-אביב בעונות האחרונות. מכבי תל-אביב אמורה לארח את בני יהודה במחזור השני בבלומפילד ב-31.8.

בעיריית תל-אביב מדגישים כי אצטדיון בלומפילד מוכן. "אנו עושים מאמצים ולא חוסכים משאבים כדי להשלים את הדרישות האחרונות. אנחנו עובדים בשיתוף-פעולה עם כלל הגורמים על-מנת שנוכל לעמוד ביעד ולפתוח את העונה בבלומפילד לטובת אוהדי הכדורגל".

מבחינת האישורים הנדרשים, התקבלו אישור הכבאות ואישור טופס 4. בכדי לפתוח את האצטדיון נדרשים אישורים נוספים, של משרד הכלכלה ולחתימה של משטרת ישראל.

וכמה מנויים נמכרו עד כה? כ-18 אלף מנויים מכרה מכבי תל-אביב, 7,750 מנויים נרכשו על-ידי אוהדי הפועל תל-אביב, ובבני יהודה נכון לעכשיו נמכרו רק 400 מנויים.

מי שעובר ליד בלומפילד המחודש בימים האחרונים רואה את העבודות הקדחתניות שמתבצעות במקום, יום וליל. האצטדיון יכיל 29 אלף מקומות ישיבה וישמש לשלוש הקבוצות העירוניות, הפועל תל-אביב, מכבי תל-אביב ובני יהודה תל-אביב.

מה שצפוי לאתגר את הבאים למשחקים, ובעיקר בימי שבת בהם אין תחבורה ציבורית, הוא נושא הנגישות וההגעה לאצטדיון, לאור מספר החניונים המוגבל באזור ולאור סגירת שדרות ירושלים והשיבושים בתנועה בעקבות זאת.