טראמפ בטפיחה עצמית על השכם: אומרים עלי שאני כמו מלך ישראל

נשיא ארה"ב מסביר למי מכוונת "אי הנאמנות", כדבריו, של יהודים שמצביעים בעד דמוקרטים: למדינת ישראל ולעם היהודי • בנוסף, הוא מבהיר: "אני לא אנטישמי"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: shutterstock
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: shutterstock

בטפיחה עצמית על השכם התפאר היום (ד') נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בציוץ בטוויטר, כי שדר רדיו אמריקאי, שנהנה מפופולריות בחוגי הימין הרפובליקאי, כתב שהישראלים אוהבים את טראמפ כאילו הוא "מלך ישראל".

מדובר בוויין אלין רוט, שדר בערוץ הטלוויזיה ניוזמאקס, שקנה לו שם בקידום תיאוריות קונספירציה, לרבות הטענה הבדויה שהנשיא הקודם ברק אובמה נולד בקניה, ולפיכך הוא לא היה כשיר לכהן כנשיא ארה"ב.

בסדרת ציוצים נתן טראמפ תהודה עולמית לשבחים שהרעיף עליו רוט: "במקרה נולדתי יהודי, ו-75% מכלל היהודים (האמריקאים) מצביעים בעד הדמוקרטים ואינם אוהבים את טראמפ. (אבל) זה הנשיא הגדול ביותר ליהודים ולישראל בהיסטוריה העולמית. ולא רק באמריקה. בכל תולדות תבל, טראמפ הוא הנשיא הטוב ביותר מבחינת ישראל. העם היהודי אוהב אותו כאילו הוא מלך ישראל. היהודים אוהבים אותו כאילו הוא ישו, שחזר למאמיניו בהתגלות השנייה".

"תודה לך וויין אלין רוט על דבריך הנאים", מודה טראמפ לשדר ומוסיף לצטטו: "אבל היהודים האמריקאים אינם מכירים אותו (את טראמפ) ואינם אוהבים אותו. הם אפילו אינם יודעים מה הם אומרים או עושים. זה פשוט לא מתקבל על הדעת. אבל זה בסדר. טראמפ מוסיף לעשות מה שהוא עושה. הוא טוב לכולנו. הוא טוב ליהודים, טוב לשחורים, טוב להומואים. הוא טוב לכל אחד באמריקה שמחפש עבודה. וואו".

נראה שטראמפ החליט לתת תהודה לדברים בעקבות הביקורת העזה שנמתחה עליו בגין התבטאותו, אתמול (ג'), שיהודים שמצביעים בעד דמוקרטים מפגינים חוסר ידע מוחלט או שהם "בלתי נאמנים".

ההתבטאות הזו גררה מיד טענות שהנשיא מנגן על נימים אנטישמיות: השימוש במילים "חוסר נאמנות" נועד לעורר אסוסיאציות עם המונח "נאמנות כפולה", האשמה שמוטחת תדיר ביהודים ושנועדה לרמז שנאמנותם של יהודים נתונה קודם כל לישראל, או לדתם, ורק אחר-כך למדינה שבה הם מתגוררים.

היום, בשיחה עם כתבים, הסביר טראמפ למה התכוון בביטוי "אי נאמנות", אתמול: "אם אתה (יהודי) ומצביע בעד דמוקרטים, אתה בלתי נאמן לעם היהודי ובלתי נאמן למדינת ישראל". הוא נחפז להוסיף: "אני לא אנטישמי".

זו אינה הפעם הראשונה שטראמפ רומז ל"אי נאמנות" של יהודים. בפנותו לקהל יהודי בכנס של הקואליציה היהודית הרפובליקאית במלון של שלדון אלדסון בלאס-וגאס, אשתקד, הוא התייחס ל"בנימין נתניהו, ראש הממשלה שלכם".

הגינויים להתבטאויות טראמפ, נמשכים גם היום. צ'אק שומר, מנהיג הסיעה הדמוקרטית בסנט, צייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו: "לעמיתיי היהודים האמריקאים, ובמיוחד אלה שתומכים בדונלד טראמפ. כאשר טראמפ משתמש במונחים אנטישמיים, שכוונו נגד יהודים במשך מאות שנים, והניבו תוצאות הרות אסון, הוא מעודד, במתכוון או שלא במתכוון, אנטישמים בארה"ב ובעולם כולו. די דבר".