הסלמה במלחמת הסחר: סין מטילה מכסים בסך 75 מיליארד דולר על ארה"ב

בתגובה לכוונתו של טראמפ להטיל מכסים בגובה 10% על סחורות מסין בהיקף של 300 מיליארד דולר, סין מחריפה את מלחמת הסחר • סין מתכוונת להטיל מכסים חדשים על סחורות אמריקאיות בסך 75 מיליארד דולר בשיעור של 5% עד 10%

נשיאי סין וארה"ב, שי וטראמפ / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque
נשיאי סין וארה"ב, שי וטראמפ / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque

הסלמה נוספת במלחמת הסחר בין סין לארה"ב: סין הודיעה היום כי בכוונתה להטיל מכסים חדשים על סחורות אמריקאיות, בסך 75 מיליארד דולר. 

לפי מועצת המדינה של סין, המכסים יהיו בשיעור של 5% עד 10%, והם ייכנסו לתוקף בשני מועדים: הראשון ב-1 בספטמבר, והשני ב-15 בדצמבר.

עוד נמסר כי יוטל מכס בסך 25% על מכוניות תוצרת ארה"ב, ומכס בסך 5% על חלקי חילוף. שני המכסים ייכנסו לתוקף בתאריך 15 בדצמבר.

"בתגובה לצעדים של ארה"ב, סין נאלצה לנקוט אמצעים שכנגד", אמרה המועצה בהצהרה שהעניקה מוקדם יותר היום.

הכרזה זו הגיעה לאחר הצהרת הכוונות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתחילת החודש להטיל מכסים בגובה 10% על סחורות בהיקף של 300 מיליארד דולר כבר ב-1 בסטפמבר. 

ימים ספורים לאחר ההסלמה של הממשל האמריקאי, הגישה סין את הנקמה וכיוונה לבטן הרכה של טראמפ, כאשר הממשל בבייג'ין ביצע פיחות אגרסיבי במטבע.

הנשיא האמריקאי לא הסתיר את מורת-רוחו מאובדן היתרון התחרותי של הכלכלה האמריקאית נוכח השימוש שעושות מדינות הסחר במטבע, בעת שביקר חדשות לבקרים את מדיניות הפד, וגם את זו של הממשל בבייג'ין. בניסיון לעכל את הטלת המכסים הצפויה, בסין עלו שלב במלחמת המטבעות והפילו את המטבע לשפל של יותר מעשור. 

סין קיבעה את היואן חמש פעמים מעבר ל-7 יואן לדולר, כצעד מנע על מנת לעכל את המכסים, ולצד זאת נסוגה מההסכמות לרכוש סחורות חקלאיות מארה"ב.