שיפור באלקטרה מוצרי צריכה ואלקטרה נדל"ן הקפיץ את רווחי אלקו ברבעון השני

הרווח הנקי ברבעון קפץ ב-247% ביחס לרבעון המקביל לכ-46 מיליון שקל • ההכנסות הסתכמו בכ-2.5 מיליארד שקל, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל

חברת ההחזקות אלקו של משפחת זלקינד סגרה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי של כ-46 מיליון שקל, קפיצה של 247% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה הציגה אלקו הכנסות של כ-2.5 מיליארד שקל ברבעון, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל.

אלקו פועלת באמצעות שלוש חברות בת בורסאיות מרכזיות: אלקטרה (קבלנות ותשתיות), אלקטרה מוצרי צריכה  (ייצור ושיווק מוצרי צריכה וכן חברת הסלולר גולן טלקום) ואלקטרה נדל"ן בתחום הנדל"ן המניב. בנוסף, פועלת החברה בתחום המדיה והבידור באמצעות רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס.

השיפור ברווח נרשם בעיקר על רקע שיפור בפעילות אלקטרה מוצרי צריכה, שתרמה 26 מיליון שקל לשורה התחתונה של אלקו, לעומת הפסד של 22 מיליון שקל ברבעון המקביל. גם בתרומה של אלקטרה נדל"ן נרשם שיפור משמעותי וחלקה עמד על כ-26 מיליון שקל לעומת 2 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתרומה של אלקטרה נרשמה ירידה של 0.8% לכ-47 מיליון שקל. בפעילויות אחרות ביניהן מגזר המדיה והבידור נרשם הפסד של מיליון שקל, לעומת רווח של 5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

אלקו תוצאות רבעון שני במיליוני שקלים
 אלקו תוצאות רבעון שני במיליוני שקלים

את המחצית הראשונה של השנה סיימה אלקו עם הכנסות של כ-4.8 מיליארד שקל, גידול של 8% לעומת התקופה המקבילה. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 80 מיליון שקל, שיפור של 175% לעומת התקופה המקבילה.

אלקטרה מוצרי צריכה תרמה במחצית הראשונה  42 מיליון שקל לשו רה התחתונה של אלקו, לעומת הפסד של 10 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. בתרומה של אלקטרה נרשמה עלייה של 1% לכ-92 מיליון שקל, וחלקה של אלקטרה נדל"ן עמד על כ-43 מיליון שקל לעומת 10 מיליון שקל במחצית המקבילה. בפעילויות אחרות ומגזר המדיה והבידור נרשם הפסד של 3 מיליון שקל לעומת רווח של מיליון שקל בתקופה המקבילה.

מניית אלקו  הגיבה לדוחות בעלייה ש ל כ-1.5% והש לימה התקדמות של 33% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-2.4 מיליארד שקל.

לפני כחודש, נזכיר, הודיעו אלקו ועזריאלי על חתימת הסכם במסגרתו תרכוש אלקו מידיה של עזריאלי את גרנית הכרמל המחזיקה בסופרגז, תמורת סכום מוערך של כ-770 מיליון שקל. השלמת העסקה צפויה עד סוף חודש אוקטובר, עם אפשרות להאריך במקרה הצורך את המועד עד סוף חודש מרץ בשנה הבאה, והעסקה נדרשת לכמה אישורים, בהם של הממונה על התחרות ושל משרד התשתיות.