נדחה ניסיון המנהלים המיוחדים בשדה דב למנוע התנגדות לתוכנית המתאר

בדיון דחוף שהתקיים הבוקר, טענו המנהלים המיוחדים של הגוש הגדול שאסור לעורכי הדין שמייצגים בעלי קרקעות פרטיים להגיש התנגדות לתכנית וכי היחידים הרשאים לייצג את בעלי הקרקע הם המנהלים בעצמם

שדה דב/ צילום: איל יצהר
שדה דב/ צילום: איל יצהר

בית משפט השלום בהרצליה דחה ניסיון של המנהלים המיוחדים בגוש הגדול למנוע מבעלי הקרקעות הפרטיים להתנגד לתכנית המתאר של הגוש הגדול ושדה דב תא/4444, שאחת מהתכניות המפורטות לפיה, תמל/3001, מקודמת בימים אלה ותמ"ל. בדיון דחוף שהתקיים הבוקר (יום ה'), טענו המנהלים המיוחדים של הגוש הגדול שאסור לעורכי הדין שמייצגים בעלי קרקעות פרטיים להגיש התנגדות לתכנית וכי היחידים הרשאים לייצג את בעלי הקרקע הם המנהלים בעצמם.

לתכניות של שדה דב הוגשו לאחרונה התנגדויות מטעמם של גורמים שונים, בהם שכנים שגרים בסביבה, ואף בעלי הקרקעות הפרטיים המיוצגים על ידי מספר עורכי דין. מנהלי הגוש הגדול, עוה"ד גלית רוזובסקי, רחל זכאי, משה ליפקה, מיכאל שפטלר ואליהו מינקוביץ ניסו למנוע בבית המשפט מבעלי הקרקעות בגוש הגדול להתנגד לתוכניות, שכן הם אלה שמייצגים אותם.

האחרונים טענו, כי לא ניתן למנוע מהם להתנגד לתכנית תא/4444 או לכל תכנית אחרת.

השופט יעקב שקד החליט, בהסכמת הצדדים, לאפשר לעורכי הדין לטעון במסגרת הדיונים בהתנגדויות., אם כי במקרה של סתירה בין טענות עורכי הדין של בעלי הקרקעות הפרטיים לבין המנהלים המיוחדים תגבור טענת המנהלים המיוחדים.

עורכי הדין שמייצגים את בעלי הקרקעות הביעו שביעות רצון מההחלטה. עורכי הדין יוסי מוסרי ומורן חביב המייצגים מאות בעלים פרטיים טענו כי חובתם לשמור על האינטרסים של בעלי הקרקעות המיוצגים ומאוגדים על ידי עורכי הדין, וכי ההתנגדות שהגישו משלימה את החוסרים שבהתנגדות המנהלים.

עותר אחר, עו"ד עמי בן יעקב ממשרד בן יעקב, הגיב כי "עצם העובדה שמנהלי הגוש מנסים פעם אחר פעם למדר את נציגי הבעלים ולמנוע מאיתנו לייצג נאמנה את קהל לקוחותינו - מטרידה. מקרה זה משקף את הבעייתיות של ניגודי אינטרסים בין המנהלים לבעלי הזכויות בקרקע, גדולים כקטנים.

"כמי שמייצגים מאות מבעלי הקרקע הגוש הגדול, לא ניתן שדעתנו לא תישמע. חובתנו להמשיך להילחם ולהשמיע את עמדת הבעלים - גם אם היא נוגדת את עמדת מנהלי הגוש".