נסראללה: "ישראל צריכה לשלם את המחיר על התוקפנות"

מזכ"ל חיזבאללה נשא נאום תוקפני, בו אמר בין השאר כי התגובה למתקפת הרחפנים הישראלית יכולה להגיע מכל מקום בלבנון: "יש לנו מספיק טילים מדויקים" • בצה"ל מתכוננים לפעולה מקומית, כאשר ההיערכות היא לתרחישים של החל מניסיון חדירה ופגיעה בחיילים ועד ירי רקטות או מרגמות אל מטרה איכותית, בסיס צבא או תשתית אזרחית

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: רויטרס
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: רויטרס

חיזבאללה חגג אמש (שבת) את מה שכלי התקשורת שלו מכנים, "ההיסטריה בישראל" בשל הכוננות הצבאית של כוחות צה"ל.

מזכ"ל הארגון ומנהיגו חסן נסראללה נשא נאום תוקפני, ובו אמר בין השאר כי תגובת חיזבאללה למתקפת הרחפנים הישראלית יכולה להגיע מכל מקום בלבנון, רמז ליכולת ארוכת-הטווח של הטילים והרקטות שבידי הארגון. "יש לנו מספיק טילים מדויקים", אמר נסראללה, אך מנגד הכחיש את הטענה הישראלית כי המטרה שהותקפה בביירות היא מפעל לדיוק טילים. "אם היה שם מפעל כזה היינו אומרים זאת בגלוי ובכבוד - זה שקר של נתניהו לתרץ את ההתקפות" - דברי נאסראללה. לדבריו נתניהו הודה למעשה בתקיפות בלבנון סוריה ועיראק ולדבריו ראש הממשלה מתפאר בהן למטרותיו הפוליטיות.

הוא הבטיח כי אין מנוס מתגובה של חיזבאללה, וכי "זה כבר הוחלט. ישראל צריכה לשלם את המחיר על התוקפנות. כל הדיבורים והאיומים לא יעצרו את התגובה...אנחנו רוצים להשאיר את האויב במתח ובלבול". עוד איים כי כל מל"ט או כלי טייס אחר שיכנס לשטח לבנון יופל, והודה לבכירים הלבנונים בהם הנשיא עאון וראש הממשלה חרירי שהביעו עמדה נגד המתקפות הישראליות.

דברים אלה מעידים על ההיתר שרואה חיזבאללה באמירותיהם של עאון וחרירי לתגובה נגד ישראל. וכפי שמראים הכוננות וההיערכות הגבוה, בישראל לוקחים ברצינות את האיומים אבל מעריכים כי התגובה תהיה מקומית ומדודה. בין הסיבות לכך, החשש מהידרדרות לעימות כולל בטרם חיזבאללה המלקק עדיין את פצעיו מהמלחמה בסוריה, יהיה מוכן לו. אבל חשוב מזה, איראן לא תאפשר לחיזבאללה להצית את האזור בעוד היא נמצאת בלחץ כבד של הסנקציות ומנסה להיחלץ מהם באמצעות מהלכים דיפלומטיים בתיווך נשיא צרפת מקרון, ואולי אפילו לקראת פגישות עם בכירים בממשל האמריקאי.

התוכנית של מפקד משמרות המהפכה הגנרל קאסם סולימני היא מלחמה בכמה חזיתות נגד ישראל לרבות רצועת עזה ולבנון, אבל היא נמצאת בעדיפות משנית אל מול העיצומים האמריקאים והטיפול במצב הכלכלי הקשה באיראן עצמה.

בצה"ל מתכוננים לפעולה מקומית, כאשר ההיערכות היא לתרחישים של החל מניסיון חדירה ופגיעה בחיילים ועד ירי רקטות או מרגמות אל מטרה איכותית, בסיס צבא או תשתית אזרחית.

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב בנושא כי אינו יכול להרחיב, "אבל בשבוע האחרון העירו אותי כל לילה בטלפון האדום".

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בעקבות דברי נסראללה: "נסראללה - תרחם על לבנון ואל תגרום לצה"ל להחזיר אותה לתקופת האבן. מדינת לבנון היא זו שתישא באחריות לכל אירוע טרור שיצא משטחה".