גנץ: "רה"מ שכח שתפקיד השרים הוא לשרת את האזרחים, ולא אותו"

בני גנץ, יו"ר כחול לבן, פרסם את הדברים בטוויטר בעקבות ההקלטות של נתניהו שפורסמו אתמול • הוא הוסיף כי יפעל להגבלת כהונתו של ראש ממשלה בחוק כדי להימנע ממצב שבו אדם חושב ש"המדינה זה אני" • איוב קרא הכחיש שהוא היה זה שהדליף את ההקלטות

יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: אלעד מלכה
יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (ג') בבוקר לפרסום הקלטות בקולו של נתניהו ולהתערבות העמוקה שלו בהסדרת שוק התקשורת אחרי חודשים ארוכים אחרי שהוזז מתיק התקשורת בלחץ עתירות לבג"ץ.

גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי יש צורך בהגבלת כהונת ראש ממשלה "הצעת החוק הראשונה שהגשתי הייתה הגבלת כהונת ראש הממשלה. ‏מימין ומשמאל. הכוח עלול להשחית את כולם, לגרום לאובדן כיוון ערכי, למחשבה ש"המדינה זה אני". אתמול שמענו ראש הממשלה ששכח שתפקיד השרים הוא לשרת את האזרחים, ולא אותו. שמענו אדם שמאבד עשתונות על מלחמות קרדיט, שמענו ראש ממשלה שדואג רק לעצמו".

 

‏גנץ המשיך ואמר כי "פעם נתניהו דווקא היה בעד הגבלת כהונה, מעניין מה הליכודניק הצעיר והמבטיח ההוא היה חושב על נתניהו של היום".

פוליטיקאים רבים פרסמו תגובות החל מליל אמש. ח"כ מיקי זהר מהליכוד אמר ברשת ב': "מי שמסר את ההקלטות צריך להתבייש. אני חושב שזה איוב קרא, שבחר בגלל כישלונו בפריימריז לנסות לפגוע בנתניהו - הוא בא לקלל ויצא מברך, כי כל מה ששמעו בהקלטות זה איך ראש הממשלה נלחם להציל את ערוץ 20, כבשת הרש".

איילת שקד, יו"ר ימינה, אמרה: "עם איוב קרא אני פעלתי להציל את ערוץ 20 שמביא קולות חשובים. דיברנו על חקיקה מהירה ודברים שהיה צריך לפתור. עשינו את זה ביחד".

איוב קרא הכחיש שהוא זה שהקליט את נתניהו וכתב כי בכוונתו להגיש תלונה במשטרה על האזנת סתר.