קרן סל חדשה מבוססת ביטקוין תוצע למשקיעים מוסדיים בארה"ב

עפ"י דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", חברות ההשקעות האמריקאיות VanEck Securities ו-SolidX Management מתכננות להשיק ביום חמישי הקרוב "גרסה מוגבלת" של ETF המבוסס על ביטקוין שמיועד למוסדיים בלבד • שער הביטקוין עלה ביממה האחרונה ב-6% ל-10,400 דולר

ביטקוין / אילוסטרציה: shutterstock
ביטקוין / אילוסטרציה: shutterstock

חברות ההשקעות האמריקאיות VanEck Securities ו-SolidX Management מתכננות להשיק "גרסה מוגבלת" של קרן סל (ETF) מבוססת ביטקוין למשקיעים מוסדיים כבר ביום חמישי הקרוב - כך מדווח היום "וול סטריט ג'ורנל".

על פי הדיווח, קרן הסל החדשה תוצע למשקיעים במסגרת הסדר "חריג", תחת תקנה 144A של רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), המתירה מכירה פרטית של ניירות ערך לרוכשים מוסדיים כשירים בלבד. לפיכך, רכישת ה-ETF המבוסס על הביטקוין תתאפשר רק על ידי מוסדות השקעה כמו קרנות גידור, חברות ברוקראז' ובנקים, ולא על ידי משקיעים קמעוניים או פרטיים.

ה-SEC דחתה עד היום את כל הבקשות שהוגשו לה לאישור קרנות סל מבוססות ביטקוין, ובהן גם בקשות שהגישו VanEck ו-SolidX. הרשות נימקה את הדחייה בחששות מפני מניפולציה או הונאה במסחר במטבע הדיגיטלי. על פי ה"וול סטריט ג'ורנל", בשתי חברות ההשקעות מקווים כי הגרסה המוגבלת של קרן הסל שיציעו למוסדיים, תצליח להוכיח לציבור את ההיתכנות של ETF מבוסס ביטקוין.

קרן הסל החדשה שתימכר על ידי VanEck ו-SolidX נראית דומה לקרן GBTC של חברת Grayscale, שכל החזקותיה מבוססות על ביטקוין. כיום מחזיקה קרן GBTC נכסים בשווי 2.3 מיליארד דולר, כשהיא מנהלת סכום של יותר מ-239 אלף ביטקוין. שער הביטקוין (BTC ) נע היום אחר הצהריים סביב כ-10,400 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap, לאחר עלייה יומית של כ-6%.

שער הביטקוין עלה ב-170% מתחילת השנה

כפי שציינו בסקירה החודשית של שוק הקריפטו שפורסמה בתחילת השבוע ב"גלובס", הביטקוין ממשיך להוביל את שוק המטבעות הדיגיטליים ללא עוררין, והדומיננטיות שלו בשוק רק גוברת והולכת. הנתח של הביטקוין משוויו של כל שוק הקריפטו, המונה יותר מ-2,500 מטבעות דיגיטליים, מגיע כיום ליותר מ-70% - הנתח הגדול ביותר מאז מרץ 2017.

על פי נתוני חברת XTF, שוויו של שוק קרנות הסל בארה"ב צמח באחרונה לרמה של 3.9 טריליון דולר. קרנות הסל מספקות למשקיעים גישה קלה להשקעה במניות ובאיגרות חוב לצד סחורות ונגזרים.

לא ברור כמה ביקוש יהיה בקרב המשקיעים לקרן סל מבוססת ביטקוין, בעיקר אחרי "חורף הקריפטו", שבעקבותיו צנח מחיר הביטקוין ב-73% בשנה שעברה. עם זאת, מאז תחילת 2019 טיפס שער הביטקוין בכ-170%. אם יתקבל בעתיד אישור SEC להשקת ETF מבוסס ביטקוין, החברה הראשונה שתזכה באישור כזה עשויה ליהנות מיתרון משמעותי בשוק.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.