פיצ'ר זיהוי הפנים של פייסבוק יהפוך לזמין לכלל המשתמשים

משתמשים שיבחרו להפעיל את זיהוי הפנים של פייסבוק בחשבון שלהם יקבלו התראה בכל פעם שתעלה תמונה שלהם, גם אם אינם מתויגים בה, ויוכלו לבחור אם לתייג את עצמם, להישאר לא מתויגים או לדווח על התמונה

מערכת לזיהוי פנים אלקטרוני / צילום: shutterstock
מערכת לזיהוי פנים אלקטרוני / צילום: shutterstock

פייסבוק הודיעה אתמול (ג') כי תהפוך את פיצ'ר זיהוי הפנים שלה לזמין עבור כלל המשתמשים ברשת. משתמשים שיבחרו להפעיל את זיהוי הפנים של פייסבוק בחשבון שלהם יקבלו התראה בכל פעם שתעלה תמונה שלהם, גם אם אינם מתויגים בה, ויוכלו לבחור אם לתייג את עצמם, להישאר לא מתויגים או לדווח על התמונה.

היכולת הזו קיימת עבור משתמשים מסויימים כבר מדצמבר 2017, ובמהלך השבועות הקרובים יתר המשתמשים צפויים לקבל התראה על האפשרות החדשה. במקביל, פייסבוק מבטלת את הצעות התיוג שלה, שהיו זמינות לכל המשתמשים עד היום והתבססו על אותן יכולות זיהוי פנים כמו אלה של הפיצ'ר החדש.

פייסבוק נמצאת בימים אלה בעיצומה של תביעה בבית המשפט במדינת אילינוי, על כך שאספה ושמרה מידע ביומטרי של מיליוני משתמשים ללא הסכמתם, ובכך הפרה את חוקי המידע הביומטרי במדינה. הקנס על ההפרה לפי החוק במדינה עומד על 1000-5000 דולר לכל משתמש. לפי דיווח של רויטרס, היקף המשתמשים הגדול של פייסבוק שנכלל בזיהוי הפנים שלה עשוי לעלות לה גם עשות מיליארדי דולרים.

בחודש שעבר, בית משפט פדרלי לעררים בארה"ב דחה ערעור שהגישה פייסבוק על התביעה, והיא תמשיך לבית המשפט של אילינוי לדיון נוסף. "תמיד היינו שקופים בנוגע לשימוש שלנו בזיהוי פנים ולגבי העובדה שמשתמשים יכולים לכבות ולהדליק אותו בכל זמן", אמרה פייסבוק לרויטרס ם דחיית הערעור.

הצעות התיוג הושקו ב-2015, כפיצ'ר ברירת מחדל עבור כלל המשתמשים, ומי שרצה יכול היה לבחור לכבות אותו. כעת, בהתאם לטענות התובעים, פייסבוק לא תפעיל באופן אוטומטי את פיצ'ר זיהוי הפנים החדש, אלא תאפשר למשתמשים להדליק אותו רק אם יבחרו בכך.

ההבדל בגישה תואם את המאמצים של פייסבוק להראות שהיא שומרת על פרטיות המשתמשים לאחר שהסתבכה בשערוריות פרטיות רבות בשנתיים האחרונות. במסגרתן, הרשת אפשרה לגורמי צד שלישי לעשות שימוש במידע של משתמשים ללא הסכמתם או ידיעתם. כעת, החברה מבקשת מהמשתמשים לסמוך עליה עם המידע הביומטרי שלהם, בטענה שתגן על פרטיותם ותתריע אם יעשה שימוש בתמונות שלהם מבלי ידיעתם.