השכר הממוצע ממשיך לעלות, אך מספר המשרות במשק אינו גדל

עפ"י הלמ"ס, השכר הממוצע למשרת שכיר עמד בחודש יוני 2019 על 11,175 שקל, עלייה של 2.9% לעומת יוני 2018 • הקיפאון במספר המשרות במשק מסביר את המשך מגמת עליית השכר, ולצד זה מדובר בנתון העשוי להעיד על האטה בקצב הצמיחה במשק

תלוש משכורת / צילום: תמר מצפי
תלוש משכורת / צילום: תמר מצפי

השכר הממוצע ממשיך לעלות, אך מספר המשרות במשק אינו גדל - כך עולה מעדכון נתוני השכר לחודש יוני שמפרסמת היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

על-פי העדכון, השכר הממוצע למשרת שכיר עמד בחודש יוני 2019 על 11,175 שקל (במחירים שוטפים), עלייה של 2.9% לעומת יוני 2018.

מהשוואה לפי ענפים עולה כי עליית השכר הגדולה ביותר (8%) נרשמה בענף מידע ותקשורת, שתחתיו מסווגים בלמ"ס רבים מעובדי ההייטק.

נתוני המגמה מצביעים עלייה של 2.2% בשכר בחודשים אפריל-יוני בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 3.4% בחישוב שנתי בחודשים ינואר-מרץ (במחירים שוטפים).

בענף פעילויות בנדל"ן עלה השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים קבועים ב-6.9% בחישוב שנתי בחודשים אפריל-יוני, בהמשך לעלייה של 3.3% בחישוב שנתי בחודשים ינואר-מרץ.

בענף מינהל מקומי, ציבורי, ביטחון וביטוח לאומי ירד השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים קבועים ב-7.3% בחישוב שנתי בחודשים אפריל-יוני, בהמשך לירידה של 2.1% בחישוב שנתי בחודשים ינואר-מרץ.

לעומת זאת, במספר המשרות במשק לא נרשם כל שינוי בחודשים אפריל-יוני, וזאת לאחר עלייה מזערית של 0.6% בחישוב שנתי בחודשים ינואר-מרץ. הקיפאון במספר המשרות במשק מסביר את המשך מגמת עליית השכר, ולצד זה מדובר בנתון העשוי להעיד על האטה בקצב הצמיחה במשק.