חברת חסימת הבוטים פרימטראיקס גייסה 14 מיליון דולר נוספים

ובתוך כך הרחיבה החברה המפתחת טכנולוגיה לזיהוי וחסימת בוטים את סבב הגיוס האחרון שלה מ-43 מיליון דולר ל-57 מיליון דולר • פרימטראיקס הוקמה ב-2014 על ידי עמרי אילוז, עידו ספרותי ואופיר אשכנזי והיא מעסיקה כיום כ-150 עובדים, כמחציתם במשרדיה בתל אביב

עומרי אילוז, עידו ספרותי, אופיר אשכנזי: מייסדי פרימטראיקס / צילום: פרימטראיקס
עומרי אילוז, עידו ספרותי, אופיר אשכנזי: מייסדי פרימטראיקס / צילום: פרימטראיקס

החברה הישראלית פרימטראיקס (PerimeterX), המפתחת טכנולוגיה לזיהוי וחסימת בוטים, הודיעה היום (ג') גייסה 14 מיליון דולר נוספים, והרחיבה את סבב הגיוס האחרון שלה מ-43 מיליון דולר ל-57 מיליון דולר. השלמת הסבב מביאה את סך ההון שגויס ל-91.5 מיליון דולר. את הסבב הובילה Scale Ventures Partners, והשתתפו בו DTCP (דויטשה טלקום קפיטל פרטנרס) ו-סיילספורס ונצ'רס, אדמס סטריט פרטנרס, קיינן פרטנרס, ורטקס ונצ'רס ודאטה קולקטיב (DCVC).

פרימטראיקס הוקמה ב-2014 על ידי עמרי אילוז, עידו ספרותי ואופיר אשכנזי והיא מעסיקה כיום כ-150 עובדים, כמחציתם במשרדיה בתל אביב. הטכנולוגיה של החברה נועדה לספק הגנה מפני בוטים זדוניים מסוגים שונים: בוטים שנועדו לפריצת סיסמאות של חשבונות אישיים בתחום הסחר המקוון, וכן בוטים שנועדו להשפיע על מערכות בחירות ועל סקרים מקוונים. המערכת עוקבת אחר התנהגותו של הגולש, תנועות העכבר, ומגע האצבע במסך הטלפון החכם.. זאת, במטרה להבחין מתי הפעולות המתבצעות נעשות באמצעות מערכת אוטומטית ולא על ידי אדם.

פרימטראיקס רכשה השנה את החברה הישראלית PageSeal מנס ציונה, ובעקבות הרכישה הוסיפה לפורטפוליו שלה מוצר חדש שנועד להגן על הלקוח וספק השירות מפני תוכנות זדוניות בדפדפן הלקוח ותוספים לא-רצויים הפוגעים בחוויית המשתמש ומקטינים את ההכנסות מרכישת מוצרים ושירותים.

מנכ"ל החברה עומרי אילוז אמר ל"גלובס" עם השלמת הסבב הקודם, כי אחד השימושים המרכזיים במערכת הוא למניעת השפעות של פייק ניוז על מערכות בחירות: "כשאתה צריך לעשות מיליון זהויות באינטרנט כדי לעשות מיליון לייקים או מיליון הצבעות בסקר, אתה לא יכול לעשות את זה עם צבא של בני אדם. הרבה יותר קל לכתוב קוד של בוט ולהריץ אותו על בוטנט, שנראה ממש כמו מיליון משתמשים לגיטימיים עד שאתה יורד לפרטים. יש פה מלחמת חתול ועכבר - התוקפים מנסים ליצור מצב שהם מתחזים טוב יותר לבני אדם ואנחנו מזהים טוב יותר בוטים אוטומטיים".

תעודת זהות: פרימטראיקס

■ הקמה: 2014

■ מייסדים: עמרי אילוז, עידו ספרותי ואופיר אשכנזי

■ עובדים: 150, מתוכם 80 בישראל

■ משרדים: מטה החברה בקליפורניה ומשרד הפיתוח שלה ממוקם בתל-אביב

■ גיוסי הון: 91.5 מיליון דולר

■ משקיעים: Scale Venture Partners ,DTCP (דויטשה טלקום קפיטל פרטנרס) סיילספורס ונצ'רס, קיינן פרטנרס, ורטקס ונצ'רס, דאטה קולקטיב (DCVC ואדמס סטריט פרטנרס).