לאחר רבעון סוער: ורינט פרסמה דוחות "ללא דרמות", אך המניה נפלה בכ-10% במסחר המאוחר

החברה פספסה תחזית ההכנסות של האנליסטים, אך עמדה בתחזית הרווח הנקי • התחזית שפרסמה ורינט לשנת הכספים הנוכחית שלה - להכנסות של 1.37 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 3.65 דולר למניה, משקפת צמיחה של 10.5% משנה קודמת וגבוהה מעט מתחזיות השוק

לאחר סיום המסחר אתמול (ד') בוול סטריט, פרסמה חברת הטכנולוגיה ורינט  את דוחות הרבעון הפיסקאלי השני של שנת הכספים 2020 (חודשים מאי-יולי 2019). זה היה רבעון סוער, עם מאבק מצד בעלת מניות מיעוט שהסתיים בפשרה, ועם המלצת "מכירה" מצד שורטיסט שהפילה את מניית ורינט ב-9% (המניה לא חזרה לרמות של טרום ההמלצה השלילית).

הדוחות הכספיים עצמם לא כוללים דרמה מיוחדת, אם כי החברה פספסה את תחזית ההכנסות של האנליסטים, לצד עמידה בתחזית הרווח הנקי. הכנסות החברה ברבעון היו 324 מיליון דולר, צמיחה של 5.9% בהשוואה לרבעון המקביל. הן כללו עלייה של 9.2% בהכנסות משירותים ותמיכה ל-214 מיליון דולר, וקיפאון בהכנסות ממוצרים (הרווחיים יותר לחברה), שהיו ברמה של 110 מיליון דולר. ורינט מספקת מערכות ושירותים בתחומי המודיעין העסקי והביטחוני. שני קווי הפעילות שלה צמחו ברבעון - התחום האזרחי ( Customer Engagement) ב-5.3% והתחום הביטחוני, תחום הסייבר, ב-7%.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ברבעון השני ב-52% לעומת הרבעון המקביל, ל-10.6 מיליון דולר, בין היתר בשל גידול בהוצאות התפעוליות. הרווח הנקי Non-GAAP ברבעון הסתכם ב-55.5 מיליון דולר, עלייה של 10.8% מהרבעון המקביל.

הפער העצום בין הרווח הנקי GAAP של ורינט ל-Non-GAAP מוסבר בין היתר בתגמולים ההוניים לעובדים בסך 20.6 מיליון דולר, הפחתות שקשורות לטכנולוגיות שנרכשו בסך 5.6 מיליון דולר, הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים בגובה 7.6 מיליון דולר, הוצאות של 2.5 מיליון דולר שנוגעות לרכישות וכן "התאמות אחרות" שזינקו מרמה של 625 אלף דולר ברבעון המקביל ל-5.7 מיליון דולר ברבעון השני.

בסיכום המחצית הראשונה של שנת הכספים 2020 הכנסות החברה צמחו ב-7.4% לכ-640 מיליון דולר, הרווח הנקי GAAP המיוחס לבעלי המניות התכווץ ב-38.6% ל-12.1 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP עלה ב-23.6% ל-105 מיליון דולר. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם במחצית ב-144 מיליון דולר וברבעון ב-73.8 מיליון דולר, גידול של 15.1% ו-4.4%, בהתאמה.

בסוף הרבעון היו לחברה בקופה כ-465 מיליון דולר לעומת חוב של 817 מיליון דולר, כלומר חוב נטו של כ-352 מיליון דולר.

"ממשיכים להאיץ החדשנות ולפתח המודל העסקי"

ורינט מצפה לסיים את שנת הכספים עם הכנסות של 1.375 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 3.65 דולר למניה. תחזית ההכנסות משקפת צמיחה של 10.5% לעומת שנה קודמת וגבוהה מעט מתחזיות השוק, בעוד שתחזית הרווח נמוכה ב-2 סנטים מתחזיות השוק, אך גם היא משקפת צמיחה לעומת שנה קודמת.

"אנחנו מרוצים מתוצאות הרבעון והמחצית, שמשקפות את החדשנות והמובילות החזקה שלנו בשוק", מסר המנכ"ל דן בודנר. לדבריו, החברה ממשיכה להציג ביצועים טובים בתחום הענן ומרחיבה את שולי הרווח שלה בתחום הסייבר. "אנחנו ממשיכים להאיץ את החדשנות ולפתח את המודל העסקי שלנו", הוסיף בודנר.

כאמור, ורינט עמדה לאחרונה תחת מתקפה של בעלת המניות Neuberger Berman שהעלתה טענות על ביצועי החסר של החברה, ולאחר זמן מה המאבק הסתיים בפשרה שכללה התחייבות של ורינט לספק יותר דיווחים לבעלי המניות. במקביל, בחודש מאי העלה גם גוף ההשקעות Spruce Capital שמתמחה בהשקעות שורט טענות נגד החברה: שהרכישות שביצעה ורינט לאורך השנים הן מאיכות נחותה וכי החברה נוקטת בשיטות חשבונאיות אגרסיביות. ביום פרסום ההמלצה השלילית נפלה מניית ורינט מרמה של 61.2 דולר לכ-55.5 דולר, ואתמול היא ננעלה במחיר של 53.8 דולר.

עם זאת, לאחר פרסום הדוחות, נפלה המניה במסחר המאוחר ב-9.6% למחיר של 48.7 דולר שמשקף לה שווי של 3.25 מיליארד דולר.