חברת התעופה הצרפתית Aigle Azur קרסה וביטלה את טיסותיה

החברה, שנוסדה ב-1946, נקלעה לקשיים כלכליים, וביום שני האחרון הגישה בקשה לכינוס נכסים • איגל אזור הודיעה לנוסעיה כי אין לה אפשרות להציע פיצוי כספי מיידי על ביטול הטיסות

מטוס של חברת התעופה הצרפתית איגל אזור / צילום: שאטרסטוק
מטוס של חברת התעופה הצרפתית איגל אזור / צילום: שאטרסטוק

חברת התעופה הצרפתית Aigle Azur (איגל אזור) הפסיקה לפעול. כל טיסותיה הופסקו אתמול (שבת), ונכון לעכשיו הן לא צפויות להתחדש.

החברה, שנוסדה ב-1946, נקלעה לקשיים כלכליים, וביום שני האחרון היא הגישה בקשה לכינוס נכסים. המועד להגשת הצעות לרכישתה נקבע על-ידי כונסי הנכסים למחר.

עיקר פעילותה של איגל אזור היו טיסות מצרפת לאלג'יר. יעדים נוספים כללו קווים בין צרפת לפורטוגל, למרוקו וללבנון. טיסות ארוכות-טווח כללו יעדים בסין ובברזיל.

החברה פועלת עם צי של כ-10 מטוסים. את שנת 2018 היא סיימה עם מחזור מכירות של 300 מיליון אירו ועם תנועה של 1.9 מיליון נוסעים. החברה מונה 1,150 עובדים.

את מניות הרוב ב-Aigle Azur מחזיקה הענקית הסינית HNA, שבין היתר היא הבעלים של חברת התעופה הסינית היינאן איירליינס. ב-32% מהחברה מחזיק איש העסקים האמריקאי דיוויד נילמן, שבבעלותו מניות של כמה חברות תעופה נוספות. נילמן היה ממייסדי חברת התעופה ג'ט בלו.

באתר האינטרנט שלה פרסמה החברה הודעה כי היא נאלצת להפסיק את טיסותיה לאור הקשיים הכלכליים אליהם היא נקלעה, וזאת החל מ-2 בספטמבר. את הנוסעים שמחזיקים בכרטיסי טיסה היא הפנתה למציאת פתרון חלופי דרך סוכני הנסיעות או דרך פוליסות ביטוח - כשהיא מדגישה כי אין באפשרותה להציע פיצוי כספי מיידי. החברה מציעה לנוסעים שניזוקו להגיש בקשה באמצעות הערכאות המשפטיות.

חברת תעופה אחרת שהעיניים נשואות אליה, לאור קשיים כספיים שאליהם היא נקלעה, היא נורוויג'ן אייר, חברת לואו קוסט שמפעילה קווים למגוון יעדים והפועלת גם מישראל. החברה הגישה בשבוע שעבר בקשה לפריסת חובותיה.