רשות התחרות הסתייעה בחוות-דעת של דני רוזן בהטלת הקנס על בזק

חוות-הדעת של רוזן, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, סייעה לרשות התחרות להגיע למסקנה שבזק הטעתה אותה ומסרה לה מידע שגוי, ולכן היא קנסה אותה ב-8 מיליון שקל נוספים מעבר ל-30 מיליון השקלים שנקבעו במסגרת השימוע לחברה

דני רוזן / צילום: רוני שיצר
דני רוזן / צילום: רוני שיצר

רשות התחרות התבססה על חוות-דעת מקצועית של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר דני רוזן, בבואה להרחיב את הקנס שהוטל על בזק בעוד 8 מיליון שקל מעבר ל-30 מיליון השקלים שנקבעו במסגרת השימוע שנערך לחברה.

חוות-הדעת של רוזן לא פורסמה במסגרת פרסום ההחלטה על הקנס, והרשות ככל הנראה שומרת אותה לדיון המשפטי שככל הנראה יבוא בעקבות ערעור של בזק לבית הדין להגבלים עסקיים.

רשות התחרות הטילה על בזק את הקנס בסף 30 שקל לאחר שימוע שערכה לה, וזאת בשל ניצול לרעה של כוחה המונופוליסטי ובשל העובדה ששיבשה את התחרות בעת שהפריעה לפריסת סיבים אופטיים על-ידי מתחרותיה. הרשות מתבססת על השלב השני במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי, שבו נדרשה בזק לאפשר גישה לתעלות התקשורת שלה, לטובת מתחרותיה. 

8 מיליון שקל נוספים הוטלו על בזק כקנס, לאחר שהרשות הגיעה למסקנה כי החברה ניסתה להטעות אותה ולמסור לה מידע מטעה במסגרת התגובה של החברה לשימוע. מעבר לערעור של בזק נגד ההחלטה לקנוס אותה, בבזק טוענים כי מדובר במידע שהועבר בתום-לב. 

דני רוזן שימש בעבר גם כיועץ לבית הדין להגבלים עסקיים בסוגיית המיזוג בין בזק ו-yes, והמליץ על מתווה למיזוג שאומץ על-ידי בית הדין להגבלים. לאחר ערעור של הרשות לעליון נדחתה בקשת המיזוג, ולאחר כמה שנים הרשות שינתה את מדיניותה ואישרה את המיזוג בתנאים.