התפתחויות אצל נתבעות אחרות במשפטי האופיואידים מעלות את מניית טבע

בסוף השבוע דווח כי חברת Mallinckrodt צפויה לשלם 30 מיליון דולר כדי ליישב את התביעה נגדה, ומנייתה זינקה ב-17.6% בניו יורק • על Purdue Pharma דווח כי היא במגעים עם משרד המשפטים האמריקאי בניסיון להגיע לפשרה בפרשה

משרדי חברת טבע / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
משרדי חברת טבע / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

לקראת פתיחת הליך משפטי מרכזי בתחום שיווק משככי הכאבים האופיואידיים הממכרים, שצפוי להתחיל בחודש הבא באוהיו, פורסמו בשבוע שעבר דיווחים הנוגעים לשתיים מהחברות הנתבעות. גם חברת התרופות הישראלית טבע  היא בין הנתבעות במשפט.

בסוף השבוע דווח כי חברת Mallinckrodt צפויה לשלם סכום של 30 מיליון דולר כדי ליישב את התביעה נגדה, כאשר 24 מיליון דולר מהסכום ישולמו במזומן ו-6 מיליון דולר יועברו באמצעות תרומת מוצרים גנריים. הדיווח על כך הוביל ביום שישי לזינוק של 17.6% במניית החברה בניו יורק, אחרי שביום חמישי היא צנחה ב-39%, על רקע דיווח שהיא בוחנת אפשרות לפנות להליך של פשיטת רגל, משום שייתכן שלא תוכל לעמוד בחובות שלה על רקע תביעות האופיואידים.

כאמור, המניה התאוששה חלקית למחרת. לפי נתונים שפרסמו הרשויות בארה"ב, חלקה של Mallinckrodt בשוק משככי הכאבים האופיואידיים היה 37.7% בשנים 2006-2012. חלקה של טבע עמד על 0.9%, אולם חלקה של אקטביס, שנרכשה על-ידי טבע, היה 34.5%. בטבע הדגישו בעבר שאין בכוונתם להגיע לפשרה, אך בהליך באוקלהומה נחתמה פשרה בסך 85 מיליון דולר.

חברה אחרת שנתבעת היא Purdue Pharma, שעליה דווח לאחרונה כי היא נמצאת בהליכים לקראת פשיטת רגל. בסוף השבוע דווח כי היא נמצאת במגעים עם משרד המשפטים האמריקאי, בניסיון להגיע להסכם פשרה בתביעות האופיואידים, כאשר הסכומים שהחברה תידרש לשלם הוערכו ב-10-12 מיליארד דולר עבור סיום 2,000 הליכים משפטיים. העדכון האחרון מכיוון Purdue הוא שהניסיון להגיע לפשרה נכשל והיא תגיש בקשה לפשיטת רגל.

מניית טבע  נסחרה היום בשעות הצהריים בעלייה של 2.3%. שווי השוק של טבע בניו יורק ובת"א הוא 7.9 מיליארד דולר.