חדשות 13 התנצלו על הכתבה שעסקה ברב נאומברג; הכתב עמרי מניב הוצא לחופשה

(עדכון) - לאחר שאראל סג"ל וקלמן ליבסקינד חשפו את ההקלטות המלאות מהשיעור של הרב אסף נאומברג, מהן עולה כי המילים הקשות שהטיח בציבור החילוני והקו שנקט נגד הגיוס לצה"ל היו חלק מתרגיל מחשבתי, חדשות 13 פרסמה התנצלות והודיעה כי תמשיך בבדיקה פנימית

ישראל טויטו, מנכ"ל חדשות 13 / צילום: אריק סולטן
ישראל טויטו, מנכ"ל חדשות 13 / צילום: אריק סולטן

שעות ארוכות לאחר שהעיתונאים אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד חשפו את ההקלטות המלאות מהשיעור של הרב אסף נאומברג, מהן עולה בבירור כי המילים הקשות שהטיח בציבור החילוני והקו שנקט נגד הגיוס לצה"ל היו חלק מתרגיל מחשבתי, חברת חדשות 13 שיגרה אמש (א') התנצלות רפה והודיעה כי תמשיך בבדיקה פנימית. 

"הערב הועלו בפרסומים שונים טענות בנוגע כתבה שעסקה ברב נאומברג", נכתב בתגובה שפורסמה אמש. "בעקבות הטענות הללו התחלנו הליך בדיקה מעמיק. נכון לעת הזו הבדיקה העלתה כי אכן מדובר בתרגיל מחשבתי של איפכא מסתברא, ולא כפי שנטען. הדבר נעשה ללא כוונה לפגוע ברב נאומברג. חדשות 13 תמשיך את הליך הבדיקה הפנימי לעומק במטרה לבחון את הפרסום המקורי". 

בהמשך לכך, היום (ב') נודע כי כתב החינוך של חדשות 13, עמרי מניב, הוצא לחופשה מעבודתו עד לסיום הליך הבירור בעקבות הכתבה שעסקה בישיבה הקדם-צבאית "עוצם" בשיעורו של הרב נאומברג.

נזכיר כי לפני מספר ימים התחוללה סערה תקשורתית עזה כשהכתב עמרי מניב פרסם בחדשות 13 קטעים מקלטות בהן נשמע הרב נאומברג ממכינת "עוצם" במהלך שיעור מדבר על כך ש"אסור להתקרב לחילוניים" ו"אסור להתקרב לצבא". ההתבטאויות זכו לשלל ביקורות, בעיקר לאור העובדה שמדובר במכינה הקדם-צבאית בראשותו של שר החינוך רפי פרץ.

אולם אמש נחשפו בתוכניתם של אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד ההקלטות המלאות, מהן עלה כי הפרסום לא התייחס להקשר הרחב שבו נאמרו הדברים, עליו חוזר הרב מספר פעמים במהלך השיעור, שמטרתו לחדד את ההבדלים שבין הציונות הדתית המצדדת בגיוס לצבא והשתלבות במדינה החילונית, לעומת החרדים שרואים בצבא את המולך ובחילונים משהו שיש להתרחק ממנו. שוב ושוב מבהיר הרב כי לצורך הדיון הוא חובש את כובעם של החרדים ולא משקף את דעתו שלו.

הכתב עצמו, עמרי מניב, פרסם הודעת התנצלות בטוויטר: "אני מבקש להתנצל. צפיתי בשיעורים מהמכינה לפני הכתבה שפרסמתי. אחרי הפרסום היום לקחתי נשימות (הרבה), צפיתי שוב והבנתי שהדברים שנאמרו בשיעור שונים מכפי שהצגתי. אין דבר שחשוב לי יותר מלדייק, שכשאני חתום על אייטם, זה יהיה ברזל. חבל לי שזה הוביל לשמחה לאיד כאן מפוליטיקאים שאני מסקר. מתנצל".