שבוע הבלוקצ'יין בתל אביב נפתח בתחרות פיתוח אפליקציות לביטקוין

בהאקתון שאירגנו אנשי שגרירות הביטקוין בתל אביב קיבלו שני הצוותים הזוכים במקומות הראשונים פרסים מצטברים בסכום של ביטקוין אחד, השווה כיום קרוב ל-10,300 דולר • אירועי שבוע הבלוקצ'יין, שיימשכו עד ל-16 בספטמבר, צפויים למשוך יזמים, משקיעים ומפתחים רבים מהארץ ומהעולם

אודי ורטהיימר, נדב איבגי, שרה ויסנר, אבי סלמה ונועם סאמן בהאקתון של שגרירות הביטקוין / צילום: רן אליהו
אודי ורטהיימר, נדב איבגי, שרה ויסנר, אבי סלמה ונועם סאמן בהאקתון של שגרירות הביטקוין / צילום: רן אליהו

אירועי שבוע הבלוקצ'יין בתל אביב, שנפתחו היום ויימשכו עד ל-16 בספטמבר, צפויים למשוך יזמים, משקיעים ומפתחים רבים מהארץ ומהעולם, שמתעניינים בטכנולוגיית הבלוקצ'יין ובמטבעות דיגיטליים. לקראת פתיחתו של שבוע הבלוקצ'יין, ארגנה שגרירות הביטקוין בתל אביב בסוף השבוע האחרון האקתון, ובו התחרו פרויקטים חדשים הקשורים לביטקוין על פרסים בשווי כולל של ביטקוין אחד. שער הביטקוין (BTC) היום כ-10,290 דולר, אחרי ירידה של כ-2% בשבוע האחרון, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

במקום הראשון בתחרות זכתה קבוצת EnLightning, שגרפה פרס של 0.7 ביטקוין, ששוויים כ-25 אלף שקל. חברי הקבוצה, בוריס דינקביץ ופאבל קמינסקי, פיתחו אפליקציה המאפשרת למכונות שאינן מחוברות לאינטרנט - כמו מכונות קפה, מתקני השכרת אופניים, מכונות למכירת מזון וכדומה - לקבל תשלומים בביטקוין באמצעות מכשיר המתווסף למכונה, שאינו דורש חיבור לרשת.

את הפרס השני של 0.3 ביטקוין, בשווי כ-10,000 שקל, גרפה קבוצת BitSniff של ניקו קודריאסטב ומיכאל מלצב, שפיתחו אפליקציה המאפשרת לזהות ולבודד תעבורת ביטקוין ברשת, במטרה למנוע כרייה בלתי חוקית או ניצול לרעה של מטבעות דיגיטליים.

את ההאקתון אירגנו אנשי שגרירות הביטקוין בתל אביב, ובהם שרה ויסנר, פעילה ותיקה בשגרירות, ותומר וייס, מייסד Jango Labs, בשיתוף עם איגוד הביטקוין הישראלי וכן עם חברת Bits of Gold, בנק ההשקעות השוויצרי Hyposwiss, קרן ההשקעות Fulgur Ventures, חברת Efficient Frontier וגלריית toilab. צמד השופטים בתחרות היו מתכנת הביטקוין הבכיר אודי ורטהיימר ונדב איבגי, מייסד Bitrated.

אבי סלמה, מנהל הנציגות של היפוסוויס בישראל, אמר בסיכום האירוע: "תחום הקריפטו מתפתח בקצב יוצא מגדר הרגיל, אבל נראה כי מערכת הבנקאות בישראל מגלה רתיעה ואי-מוכנות לשינוי שהוא עשוי ליצור בשוק הפיננסי. התוצאה הצפויה היא שמוסדות פיננסיים ייגררו בלית ברירה לתהליך במקום להוביל אותו, ויאבדו את היתרון התחרותי שלהם. אמנם הקריפטו דורש מהרגולציה לבצע התאמות רבות, אבל הוא בעל יתרון ברור בהיותו שקוף לחלוטין - מה שמאפשר נטרול משמעותי של בעיות כמו הלבנת כספים".

בין האירועים שירכזו עניין במהלך שבוע הבלוקצ'יין יהיו ועידת D&DD שתיערך היום (ג'), סדנאות Scaling Bitcoin שייערכו במשך כמה ימים, ועידת Ethereal שתתקיים ביום ראשון הבא בהשתתפותו של ויטליק בוטרין, מייסד את'ריום, וכן כנסים של הסטארט-אפ Starkware ושל בנק ג'יי.פי. מורגן שייערכו ביום שני הבא. ביום הבחירות לכנסת, 17 בספטמבר, ייפתח בתל אביב פסטיבל החדשנות DLD, שגם בו יהיו אירועים הקשורים לבלוקצ'יין.