תדיראן ביטלה את רכישת השליטה בפח תעש - והמניה צנחה; "החלטה לא פשוטה, אך נכונה"

ביטול העסקה נבע כנראה מממצאים שעלו מבדיקת הנאותות של פח תעש, שבעקבותיהם החליטו בתדיראן לסגת מרכישת קבוצת פח תעש תמורת כ-100 מיליון שקל • מניית תדיראן הגיבה לדיווח בירידה של 9%

משה ממרוד / צילום: איל יצהר
משה ממרוד / צילום: איל יצהר

חברת מוצרי החשמל תדיראן הולדינגס , הנמצאת בשליטת המנכ"ל משה ממרוד, החליטה לבטל את עסקת רכישת השליטה בקבוצת פח תעש תמורת כ-100 מיליון שקל, שעליה דיווחה לפני כחודשיים.

בתדיראן ציינו בדיווח לבורסה כי "הצדדים הסכימו שלא להשלים את העסקה וכן על ביטול כל ההסכמים שנחתמו במסגרת העסקה, וכי לאף אחד מהם אין ולא תהיה כל טענה, דרישה או תביעה מכל סוג שהוא כלפי מי מהצדדים האחרים ונציגיהם בקשר עם העסקה וביטולה". ביטול העסקה נבע כנראה מממצאים שעלו מבדיקת הנאותות של פח תעש, שבעקבותיהם החליטו בתדיראן לסגת מהעסקה.

מניית תדיראן הגיבה לדיווח בירידה של 9%. עם זאת, מתחילת השנה רשמה המניה עלייה של 82%, ושווייה של החברה הגיע לכ-1.2 מיליארד שקל.

"החלטה לא פשוטה, אבל נכונה"

ממרוד ציין היום כי "לאחר שבחנו את מכלול ההיבטים הקשורים לעסקה, החלטנו שלא להשלים את עסקת פח תעש, וזאת מתוך שיקול דעת ואחריות. ההחלטה לא פשוטה, אבל זו ההחלטה הנכונה. האסטרטגיה העסקית שלנו נותרה להמשיך ולהוביל את תחום מיזוג האוויר הביתי, ולצד זאת, לבסס מעמד מוביל גם בתחום המסחרי-תעשייתי. אנו ממשיכים לבחון את הדרך הנכונה עבורנו".

תדיראן, הפועלת בתחום של יבוא ושיווק של מוצרי חשמל והתייעלות אנרגטית, ביקשה להרחיב את פעילותה לתחום המיזוג התעשייתי באמצעות העסקה, שכללה רכישה של 70% ממניות קבוצת פח-תעש, הכוללת את החברות פח תעש (אשקלון) ודי.אנד.פי חדרים נקיים, מידי המנכ"לים המשותפים אהרון שפירא ואבי כהן, המחזיקים כיום בבעלות שווה בקבוצה. שתי החברות, בעלות מחזור מכירות שנתי מצרפי של כ-150 מיליון שקל, עוסקות במיזוג וטיפול באוויר במגזר התעשייתי והמסחרי.

פח תעש (אשקלון) פועלת בתחום מיזוג וטיפול באוויר במגזר התעשייתי, ובין השאר, בתחומי המוליכים למחצה, הפארמה, הבניין והחקלאות. לפח תעש זרוע תכנון, זרוע ייצור וזרוע ביצוע והקמת פרויקטים, הכוללים ייצור והרכבה של מערכות מיזוג אוויר מורכבות המותאמות באופן ספציפי לדרישות הלקוח. די.אנד.פי עוסקת בתחום החדרים הנקיים, כולל תכנון, ייצור והקמה של חדרים נקיים לתעשיות המוליכים למחצה והפארמה, וכן ייצור מוצרים משלימים עבור חדרים נקיים. לשתי החברות יש תלות מהותית בחברת אינטל ישראל, שהיוותה כ-70% מהכנסותיה של פח תעש בשנים 2018-2017, וכ-85% מהכנסות די.אנד.פי.

גידול של 30% ברווח הנקי

פעילותה של תדיראן מתרכזת ביבוא, ייצור ושיווק מזגנים ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, בעיקר תחת המותגים תדיראן, אמקור וטושיבה. נוסף על כך, החברה מציעה מוצרי חשמל "קטנים" לשימוש ביתי ומשרדי תחת המותגים קריסטל, אמקור, תדיראן וספקטרה. זאת, אחרי שהחליטה במהלך 2015 לצאת מתחום פעילות השיווק של מוצרי חשמל "לבנים" (מקררים, מדיחי כלים, תנורים וכדומה), ולהתמקד בתחום ההתייעלות האנרגטית ובפעילות המזגנים המסורתית שלה.

את הרבעון השני של 2019 סיימה תדיראן עם צמיחה של 6.4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-249 מיליון שקל, בעוד הרווח התפעולי שלה גדל ב-5% והסתכם בכ-29 מיליון שקל ברבעון. בשורה התחתונה, הציגה החברה רווח נקי של 20.5 מיליון שקל - עלייה של 32.6% לעומת הרבעון המקביל. 

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם צמיחה של 10.4% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, לרמה של כ-422 מיליון שקל. השורה התפעולית הצביעה על שיפור של 13% ברווח לרמה של 41.7 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה תדיראן עלייה של 30% ברווח הנקי, שהגיע לכ-28 מיליון שקל.