קרן שקד פרטנרס של גיל דויטש מעניקה מימון של 8 מיליון דולר לחברת הפינטק ספליטיט

לפי נתוני הקרן, היא גייסה מעל 600 מיליון שקל, מרביתם מגופים מוסדיים בישראל, והיא מבצעת השקעות בחברות ישראליות ובעלות זיקה ישראלית • ספליטיט גייסה בשנה האחרונה למעלה מ-100 מיליון שקל בשתי הנפקות באוסטרליה

גיל דון, מנכ”ל ספליטיט / צילום: כדיה לוי
גיל דון, מנכ”ל ספליטיט / צילום: כדיה לוי

חברת הפינטק הישראלית ספליטיט משריינת לעצמה מימון נוסף: לאחר שגייסה בשנה האחרונה למעלה מ-100 מיליון שקל בשתי הנפקות בבורסה האוסטרלית, היום היא מדווחת על קו אשראי חדש. ספליטיט חתמה על הסכם עם קרן שקד פרטנרס שתקצה לה קו אשראי בגובה של עד 8 מיליון דולר.

את קו האשראי ניתן יהיה לנצל בשלוש מנות עד אוגוסט 2020, לתקופה של 24 חודשים ממשיכת הסכום. לפי הודעת ספליטיט, היא תוכל להשתמש בקו האשראי בכל שוק בו היא פועלת, והדבר יתמוך בתוכניות הצמיחה הגלובליות של החברה.

ספליטיט מספקת פתרון שמאפשר לצרכנים לשלם על עסקה בכרטיס אשראי במספר תשלומים, גם במדינות בהן אין אפשרות כזאת. לפי הודעת החברה, היא תשתמש בקו האשראי לפי שיקול דעתה, במטרה לספק מימון לסוחרים מסוימים שאיתם היא עובדת, כך שאותו סוחר יקבל תשלום מראש בגובה העסקה כולה (בתמורה לעמלות שאותן ישלם אותו סוחר לספליטיט).

קו האשראי יישא ריבית שנתית של 9.5% על כל סכום שיימשך ממנו, ובתנאים מסוימים, ריבית של 1.5% לשנה על אי-שימוש בקו האשראי. הבטוחה לקו האשראי היא מניות החברה הבת של ספליטיט, Splitit Capital UK, ותינתן ערבות בנקאית עבור חלק מהסכום.

הקרן שמקצה את קו האשראי לספליטיט היא כאמור שקד פרטנרס, שהוקמה בשנת 2016. בראש הקרן עומדים גיל דויטש ואורי רובין כשותפים מייסדים, וענת הולנדר כשותפה מנהלת. לפי נתוני הקרן, היא גייסה מעל 600 מיליון שקל, מרביתם מגופים מוסדיים בישראל, והיא מבצעת השקעות בחברות ישראליות ובעלות זיקה ישראלית. "אנו מתמחים במתן מימון לחברות בסיטואציות בהן נדרש פתרון ממוקד, יצירתי ומיידי, שיסייע בניצול ומיצוי הזדמנויות עסקיות לטובת הצפת ערך משמעותי", נכתב באתר הקרן.

גיל דויטש, יחד עם רוני בירם, היה בעבר מייסד בעלי בית ההשקעות אקסלנס, אותו מכרו השניים לפני כעשור לחברת הביטוח הפניקס. מאז משקיעים דויטש ובירם בתחומים מגוונים - נדל"ן, תשתיות, מימון, אנרגיה מתחדשת ועוד. אורי רובין היה בעברו מנכ"ל אקסלנס נשואה חיתום, מייסד גיזה שוקי הון ושותף מייסד בקרן ברוש קפיטל. הולנדר כיהנה בעבר כראש ענף בחטיבה העסקית בבנק לאומי וכמנהלת מערך האשראי הלא סחיר בקרנות הפנסיה הוותיקות עמיתים.

כחלק מההסכם בין ספליטיט ושקד, הקרן תקבל 2 מיליון אופציות למניית ספליטיט במחיר מימוש של כ-50 סנט אוסטרלי, שנמוך ב-8.8% מהמחיר הנוכחי. האופציות ניתנות למימוש למשך חמש שנים.

לדברי גיל דון, מנכ"ל ספליטיט, המימון החדש הוא גמיש וגלובלי, והחברה תוכל להשתמש בו כדי לסייע לסוחרים בכל העולם בהתאם למודל העסקי שלה. "כפתרון של מימון ביניים חשוב, הוא יאפשר לספליטיט להיות זריזה ולספק מימון במקום שהוא הכי נדרש, ועל ידי כך לתמוך בצמיחה הגלובלית שלנו", מסר דון.

ספליטיט הונפקה לראשונה באוסטרליה בתחילת השנה במחיר של 20 סנט אוסטרלי למניה ולפי שווי של כ-54 מיליון דולר אוסטרלי. היא זינקה תוך שבועות ספורים פי 8 ובשיא נסחרה במחיר של 1.62 דולר אוסטרלי, אך מאז היא נחלשה. כיום מחיר המניה הוא 54.5 סנט, עדיין תשואה מכובדת של 173% מאז ההנפקה. שווי השוק של ספליטיט הוא 161 מיליון דולר אוסטרלי שהם כ-393 מיליון שקל.