תמ"א 38 | פיצ'ר

רחוב גר צדק ביפו: תמ"א 38 בשלושה בניינים סמוכים

בכל בניין יש 24 דירות קיימות, ויתווספו עוד 2.5 קומות שבהן סה"כ 13 דירות חדשות

תמ"א 38 ברחוב גר צדק ביפו / הדמיה: מאירה מור
תמ"א 38 ברחוב גר צדק ביפו / הדמיה: מאירה מור

סיפור הפרויקט:

הפרויקט יכלול חיזוק במסגרת תמ"א 38/1 של שלושה בניינים בני שש קומות כל אחד. השכונה גובלת בשדרות ירושלים סמוך לקו הרכבת הקלה. עו"ד של בעלי הדירות, נוריאל אור ממשרד אור ושות', מספר: "מעולם לא נתקלנו בשיתוף פעולה כה נרחב וטוב מצד בעלי הדירות כמו בפרויקט הזה. יותר מ- 80% מתוך 72 בעלי הדירות הקיימים חתמו על הסכם התמ"א בתוך שלושה חודשים בלבד. פרק זמן מהיר ביותר יחסית לפרויקטים אחרים".

גר צדק, תל אביב-יפו / צילום: איל יצהר, הדמיה: מאירה מור
 גר צדק, תל אביב-יפו / צילום: איל יצהר, הדמיה: מאירה מור

התמורה ליזם:

בכל בניין יש 24 דירות קיימות, ויתווספו עוד 2.5 קומות שבהן בסך-הכול 13 דירות חדשות, 39 דירות בסך-הכול בכל שלושת הבניינים, הכוללות גם דירות גן ופנטהאוזים. דירת 4 חדרים חדשה מוצעת למכירה ב-2.85 מיליון שקל. בפרויקט יהיה חניון תת-קרקעי משותף לשלושת המבנים שהחניות בו מיועדות רק לדירות החדשות (חניה לכל דירה).

התמורה לדיירים:

כל דירה ישנה תקבל תוספת של 25 מ"ר לשטח הדירה (2 חדרים שאחד מהם ממ"ד) וכן מרפסת שמש בשטח של כ- 12 מ"ר. כמו כן, תותקן מעלית, החלפת תשתיות, שיפוץ חזית, שיפוץ לוביים, חיזוק הבניין, חדר עגלות, חדר אשפה משותף לכל מבנה. החניון העילי הקיים של בעלי הדירות ישודרג, ישופץ ויוסדר, לרבות תכנון של גינון היקפי.

לו"ז:

בחודש ינואר 2018 התחיל התהליך להחתמת ההסכם עם כל בעלי הדירות. בתוך פרק זמן קצר יחסית של כ- 4 חודשים, הושג הרוב הדרוש בכל שלושת הבניינים לצורך הוצאת ההסכם אל הפועל. לפני כשבועיים הוגשה הבקשה להיתר בנוגע ל- 3 הבניינים.

היזם: קבוצת י.ד.ר בע"מ

האדריכלית: מאירה מור

עוה"ד של בעלי הדירות: עו"ד נוריאל אור ממשרד אור ושות' עורכי דין .