שפי פז ריססה בצבע אדום את משרדי שגרירות האיחוד האירופי בישראל

בהמשך הערב הגיעה שפי פז למשרדי המשטרה והסגירה את עצמה לאחר ריסוס גרפיטי בצבע אדום על דלתות משרדי שגרירות האיחוד האירופי • שר החוץ כ"ץ הגיב בזעזוע על פעולת ההשחתה

שפי פז / צילום: שלומי יוסף, גלובס
שפי פז / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הפעילה נגד מהגרים מאפריקה בדרום תל אביב, תומכת איילת שקד ובעבר מי שתמכה בראש הממשלה בנימין נתניהו נתניהו, שפי פז, היא מי שריססה את הכניסה לשגרירות האיחוד האירופי ברמת גן אמש (א'). שפי פז ריססה את הדלתות בתרסיס אדום והכינה נאום למצלמה ובו היא קראה לאיחוד האירופי לצאת מישראל.

"האיחוד האירופי מממן את ארגוני הסיוע למסתננים, צאו מן החיים שלנו. צאו מישראל", היא אמרה בוידאו ששודר והופץ ברשתות.

בהמשך הערב הגיעה פז למשרדי המשטרה והסגירה את עצמה.

האיחוד האירופי, שמשרדיו היו ריקים ביום ראשון, פרסמו הודעה כדלקמן: "לובי המשרדים שלנו הושחת היום אחר הצהריים, על ידי אנשים שריססו סיסמאות מאיימות על הקירות. הדיפלומטים לא נכחו, כיוון שהמשרדים סגורים ביום א'. מטרת המעשים היתה להפחיד את שליחי האיחוד האירופי וזה דבר דוחה, אשר יש לגנותו. משלחת האיחוד האירופי נמצאת בקשר עם רשויות אכיפת החוק בישראל".

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר כי הוא מזועזע מן ההשחתה: "ישראל מחוייבת לשמור על ביטחון כל הנציגות הדיפלומטיות בשטחה. משטרת ישראל חוקרת את המקרה, ואנו מצפים לסיום מהיר של החקירה שבסופה ימוצה הדין עם המשחיתים".

ביום חמישי האחרון הופיעה יו"ר ימינה איילת שקד במפגש עם שפי פז בו הודיעו השתיים על תוכנית משותפת ל"פתרון עניי המסתננים והוצאתם מישראל". שקד כינסה שידור לייב בפייסבוק ואמרה שהתכנית כוללת תיקון לחוק הכניסה לישראל, כך שתוך 90 ימים מהשבעת הממשלה תיחסם כל אפשרות למתן מעמד בישראל למסתננים ושב"חים. בנוסף דובר על תוכנית שינוי תעסוקה, כך שתהיה אכיפה שונה כלפי מעסיקים ועוד.

יצוין שפז הייתה גם תומכת של ראש הממשלה נתניהו בעבר. ב-2017 היא פרסמה וידאו תמיכה בראש הממשלה ונתניהו הפיץ את הקטעים הללו ברשתות החברתיות, מאוחר יותר היא פרסמה הודעות כי התאכזבה מאי העשייה שלו עבור תושבי דרום תל-אביב.