תדיראן סוללות תובעת את מועצת ברנר ב-59 מיליון שקל: מונעת הקמת מפעל חדש

בכתב התביעה נטען כי "המהלכים השונים של הנתבעים לסיכול הקמת המפעל במגרש המיועד פוגעים באופן ברור בתדיראן סוללות, והצטברותם של כלל המהלכים לא מותירה מקום לספק כי מדובר בהתנהלות מאורגנת שמטרתה סיכול הקמת המפעל"

יגאל כרמי, מנכ"ל תדיראן סוללות / צילום: תמר מצפי, גלובס
יגאל כרמי, מנכ"ל תדיראן סוללות / צילום: תמר מצפי, גלובס

תדיראן סוללות תובעת את המועצה האזורית ברנר ואת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה שורקות ב-59 מיליון שקל, בטענה כי הן מסכלות את ניסיונותיה להקים מפעל חדש ליצור סוללות ליד קיבוץ גבעת ברנר.

התביעה הוגשה גם נגד ראש המועצה האזורית, דורון שידלוב, ונגד גורמים מקצועיים ברשות המקומיות ובוועדה המקומיות לתכנון ולבנייה.

כתב התביעה הוגש היום (ב') לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד על-ידי עורכי הדין אגמון גלעד יניב והלה פלד ממשרד אגמון ושות' רוזנברג ושות', ונטען בו כי "המהלכים השונים של הנתבעים לסיכול הקמת המפעל במגרש המיועד פוגעים באופן ברור בתדיראן סוללות, והצטברותם של כלל המהלכים לא מותירה מקום לספק כי מדובר בהתנהלות מאורגנת שמטרתה סיכול הקמת המפעל".

לטענת תדיראן סוללות, לפני שבחרה בשטח שבגבעת ברנר להקמת המפעל החדש, היא ערכה בירורים מקיפים בעלויות גבוהות, קיבלה את כל המידע הרלוונטי אודות מצבה התכנוני של הקרקע ווידאה היעדר מכשולים תכנוניים שיעכבו את תוכניות ההקמה. תוכניות אלה נועדו להרחיב את פעילות יצור הסוללות שתדיראן מקיימת כיום בקריית עקרון, מרחק של כקילומטר מהאתר שבו היא מבקשת להקים את המפעל החדש.

לטענת תדיראן, "ניתן היה לחשוב כי בעת הנוכחית, כאשר רשויות ואזרחים נאנקים תחת העול הכלכלי שנובע מסגירת מפעלים, בייחוד באזור שבו מבוקשת הקמת המפעל, היו הרשויות מברכות על הרחבת המפעל דווקא בתחומן, תוך שימור של כ-500 משרות של עובדי המפעל הקיים והבטחת פרנסה רבה נוספת לאזור והטבת מצבו הכלכלי", נכתב בכתב התביעה.

החברה הוסיפה וציינה כי החלטתה להרחיב את פעילות ייצור הסוללות שלה התקבלה על רקע הביקוש הרב למוצריה ובניסיון לשמר את המובילות שלה בתחום. כך, השטח שבגבעת ברנר נרכש על-ידה ב-2016 ביותר מ-100 מיליון שקל, ובבניית המפעל מתוכננת השקעה של כ-250 מיליון שקל.

עוד נכתב בתביעה כי "מעת שנודע רצונה להקים מפעל חדש, הנתבעים נסחפו אחר מאבק של קבוצת אזרחים מהקיבוץ הסמוך ומקורו בחוסר הבנת המטריה, ופתחו במסע רדיפה נגד הקמת המפעל שמונע משיקולים זרים, רדיפה אחר כוח פוליטי ושמירתו, ואין בינם לבין טובת הציבור דבר או חצי דבר".

תדיראן צירפה לתביעתה גם תיעוד להצהרה שנתן בעבר ראש המועצה שידלוב, לפיה "מפעל סוללות לא יוקם כאן".

כך, לטענת תדיראן, "הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הערימה עליה מצדה קשיים והציבה לפניה מכשולים רבים במסגרת ניסיונותיה לקבל היתרי בנייה: בכל פעם שהחברה הצליחה להתגבר על אחד המכשולים, הוועדה המקומית ונציגיה הציבו דרישות חדשות".

מהמועצה האזורית ברנר נמסר בתגובה כי "טרם התקבל כתב התביעה, וככל שיתקבל, תובא עמדת המועצה בפני הערכאות המוסמכות. יודגש כי המועצה ונבחריה פועלים בהתאם להוראות הדין ומתוך שיקולים ענייניים ותכנוניים".