פודקאסט לשבת | פודקאסט

גונבים קולות: הפודקאסטים שיעשו לכם את יום הבחירות

ביום הבחירות השלישי בתוך שנה זאת ההדמנות שלכם לגנוב את הקול שלנו • שימו אוזניות ותקשיבו לפודקאסטים פוליטיים בועטים מבית "גלובס" שיעבירו לכם בנעימים את יום השבתון • פודקסאט לבחירות • האזינו

ראשי המפלגות בבחירות לכנסת ה-22, פודקאסט ליום הבוחר / צילום: גיל ג'יבלי, גלובס
ראשי המפלגות בבחירות לכנסת ה-22, פודקאסט ליום הבוחר / צילום: גיל ג'יבלי, גלובס

1. המשרוקית | העובדות מאחורי טענות נתניהו לזיופים

באחרונה טענו ראש הממשלה ואחרים כי ישנו חשד שהבחירות הקודמות בחודש אפריל זויפו, ומשום כך גוש הימין לא זכה ל-61 מנדטים שהיו נחוצים להרכיב את ממשלתו. דרור שרון ונעה ברק, חברות צוות "המשרוקית של גלובס" חוגגות את פרק סיום העונה עם בדיקת העובדות שמאחורי הטענות.

פרק סוף עונה בלי זיופים

2. הצוללת | סוד הקסם של המותג נתניהו

אפשר לאהוב אותו ולחשוב שהוא גאון או לשנוא אותו ולחשוב שהוא דמוני, אבל אי-אפשר התווכח עם ההצלחה: נדמה ששום דבר לא פוגע בכוחו הציבורי של ראש הממשלה, שסוגר 13 שנה בשלטון. אנדרה טבקוף צלל לתוך המותג הפוליטי המצליח ביותר בעשור האחרון, הלוא בנימין נתניהו, וניסה להבין את סוד הקסם. אבל מעל ענני השלטון מרחפת השאלה האם הקסם קרוב להיגמר?

פודקאסט.אוזניות.חזק

3. גלובסטוק | "אפילו דחליל שיתמודד מול נתניהו יביא 30 מנדטים"

מי הפוליטיקאי שעשה את טעות חייו, ואיזו מפלגה ממש גרועה בקמפיינים? ממש לפני חודש, בפרק ה-100 של גלובסטוק, אביב בושינסקי וסאני ארזי, שני קמפיינרים מנוסים משני צדדי המפה הפוליטית, התארחו אצל ליאת רון באולפן, וחילקו טיפים וציונים למפלגות שצריכות לשכנע את הציבור בפעם השנייה בתוך שנה.

שמח באולפן, שמח בבית

4. הצוללת | מפרקים את מיתוס הקול הרוסי

הקול הרוסי הפך להיות המגזר המחוזר בבחירות מועד ב', אבל חברי תנועת "דור 1.5", ילדי העולים שהתערו בישראל, לא מתרשמים מהקריצה הסטריאוטיפית שבה משתמשים נתניהו וליברמן. אנדרה טבקוף צלל לתוך המיתוס הפוליטי של הקול הרוסי, בפרק הרביעי בסדרה, והבין לאן ילכו 15 המנדטים של המגזר.

ישראלים לפני הכל

5. קטע כלכלי | ליברליזם שמאלי או ימני?

שמאל - ליברלי, ימין - שמרן, אלו סטיגמות שמלוות את הפוליטיקה הישראלית כבר שנים ארוכות. ד"ר אושי שהם-קראוס תוהה האם אנחנו יודעים את ההגדרה הנכונה לליברליזם אמיתי, ועונה על השאלה החשובה: האם מדינת ישראל עדיין מדינה שמדגישה את הזכות לחיים, חופש ורכוש - או שהמדינה מבקשת ממך להיות יפה ושותקת רוב הזמן?

שיעור חשוב

6. חזית המדע | להתמודד עם כישלון

בשעה 22:00, לאחר הצגת המדגמים בערוצי הטלוויזיה, תעבור המגישה בשידור חי בין המטות החוגגים את הנציחון ההרואי. מיד לאחר כן המצלמה תעבור אל אווירת הנכאים במטות העצובים והמאוכזבים. לפני צאתם למטות אנו ממליצים לכל הפוליטיקאים והפעילים להאזין לגלי וינריב, שבעזרת קולה המלטף מסבירה מהי הדרך הבריאה ביותר להתמודד עם כישלון.

מומלץ למי שחושב שהקבוצה המנצחת שלו תפסיד

■■

מערכת "גלובס" מציעה להאזין לפודקאסט שבחרתם עם אוזניות במהלך ריצה, בחיבור למערכת השמע בזמן הנהיגה, או על ספיקר בזמן טיגון שניצלים והכי טוב: ללחוץ על כפתור Follow או סאבסקרייב באפליקציות הפודקאסטים השונות, כדי שלא תפספסו עוד פרק נהדר מבית היוצר של "גלובס".