ראדא זינקה על רקע התקיפה בסעודיה; DBSI מכרה מניות למיטב דש והפניקס

בלעדי • חברת ההשקעות הפרטית DBSI בראשותו של יוסי בן-שלום וברק דותן מכרה אתמול כ-7% ממניות החברה הביטחונית ראדא בתמורה ל-12.7 מיליון דולר

דב סלע, מנכ"ל ראדא / צילום: שלומי יוסף
דב סלע, מנכ"ל ראדא / צילום: שלומי יוסף

חברת ההשקעות הפרטית DBSI בראשותו של יוסי בן-שלום וברק דותן מכרה אתמול כ-7% ממניות החברה הביטחונית ראדא  בתמורה ל-12.7 מיליון דולר. ל"גלובס" נודע כי גופים מוסדיים מישראל - מיטב דש והפניקס - רכשו מניות בהיקף 10 מיליון דולר.

המכירה בוצעה באמצעות הנפקה פרטית שהובילה חברת ברק קפיטל חיתום. לאחר המכירה מחזיקה DBSI ב-17.9% לעומת 25.1% ממניות החברה קודם לכן. שווי ההחזקה הנוכחי של DBSI בראדא עומד על 37.6 מיליון דולר. חברת ההשקעות נכנסה להשקעה בראדא ב-2016 לפי שווי של מיליוני דולרים בודדים, ולאחר תהליך השבחה שווי החברה היום הוא 210 מיליון דולר.

אתמול (ב') זינקה המניה ב-15% לפני הדיווח על מכירת המניות, על רקע התקיפה שבוצעה על שדות הנפט בסעודיה - זאת משום שלראדא יש טכנולוגיה המזהה רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים, בדומה לאלה שביצעו את התקיפה בסעודיה. למעשה, המשקיעים בהנפקה הרוויחו "על הנייר" כ-18% רק אתמול. DBSI רושמת בראדא תשואה של יותר מפי 4.5 על ההשקעה שלה לאורך השנים ותשואה של פי 10 על ההשקעה הראשונית בראדא.