נתניהו תקף בשידור החי בעמוד הפייסבוק - את פייסבוק

(עדכון) - לאחר שפייסבוק השעתה את הצ'ט בוט של רה"מ כיוון שהפיץ באמצעותו סקרים, אמר נתניהו בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו: "פייסבוק לא עומדת בלחץ של השמאל" • בהמשך, לאור התחייבות הליכוד שהפרת הכללים לא תקרה שוב, יו"ר ועדת הבחירות התיר את הפעלת הצ'ט בוט, ובפייסבוק קיבלו את קביעתו

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

חברת פייסבוק הודיעה היום (ג') כי השעתה את הצ'ט בוט של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל הפרת כללי האתר. נתניהו הפיץ באמצעות הצ'ט בוט סקרים, בניגוד לחוק. הדבר הגיע לידי יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, אשר קבע כי על ראש הממשלה להפסיק להפיץ מידע על שיעורי הצבעה באמצעות הצ'ט בוט.

בהמשך, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) פנה ליו"ר ועדת הבחירות וביקש הבהרה לעניין הפעלת הצ'ט בוט. השופט מלצר פרסם הבהרה, ולפיה מאחר שפרסומי הפצת הסקרים מאתמול הוסרו, ולאור התחייבות של הליכוד שהדבר לא יקרה שוב, הוא מתיר את הפעלת הצ'ט בוט. בפייסבוק קיבלו את קביעתו של מלצר והחזירו את פעילות הצ'ט בוט של נתניהו. 

מפייסבוק נמסר: "אנו עובדים עם ועדות בחירות ברחבי העולם כדי לסייע בשמירה על טוהר הבחירות. המדיניות שלנו מציינת במפורש כי מפתחים נדרשים לציית לכל החוקים החלים במדינה בה האפליקציה שלהם זמינה. בעקבות החלטה של ועדת הבחירות המרכזית והפרה של החוק המקומי, פעילות הבוט הושעתה. לאחר ההשעיה התקבלה החלטה חדשה של ועדת הבחירות המרכזית המנחה אותנו להשיב את פעילות הבוט, וכך פעלנו באופן מיידי".

נתניהו ערך שידור חי בפייסבוק לאחר השעיית הצ'ט בוט ואמר: "פייסבוק לא עומדת בלחץ של השמאל. הם כל הזמנים מקבלים החלטות נגדנו".

נתניהו המשיך ואמר כי הוא מקדיש את חייו עבור המדינה: "אני כמעט טבעתי ביום קרב בתעלת סואץ. אני החזקתי חבר שמת בזרועותיי, איבדתי אח וחברים לנשק, את כל חיי הבוגרים אני מקדיש למדינה. אני מבקש כאשר גרוני ניחר - צאו להצביע".

מוקדם יותר היום הפר נתניהו את חוקי הבחירות כאשר עלה לשידורים בתחנה החרדית רדיו קול חי.

אין זו הפעם הראשונה בה פייסבוק משעה את הצ'א בוק של נתניהו: בשבוע שעבר הושעה הצ'ט בוט שלו למשך 24 שעות, בשל הסתה נגד נבחרי הציבור הערבים, כאשר בהודעה שפורסמה שם נאמר כי הם יביאו להשמדת המדינה.