יש כסף לקנאביס: הרודיום גייסה 17.5 מיליון שקל לקראת המיזוג עם פנאקסיה

עיקר ההון גויס בהנפקה ציבורית על ידי קרן מרצ'ינסון הקנדית, דנה אביב וחברה בשליטת עמוס לוזון • יתר ההון מגיע מאיש הנדל"ן אלי מישל רואימי

חברת מוצרי הקנאביס הפרטית פנאקסיה מתקדמת למיזוג לתוך השלד הבורסאי הרודיום , לאחר שזו השלימה גיוס של 17.5 מיליון שקל בהנפקות מניות, עיקרן באמצעות תשקיף מדף (11.5 מיליון שקל). הגיוס בוצע לפי מחיר של 4 שקלים למניה, שהיה גבוה בכ-10% ממחיר מניית הרודיום. שווי הרודיום עומד כעת על כ-56 מיליון שקל, המייצג שווי של כ-280 מיליון שקל לחברה הממוזגת. אם תעמוד הרודיום-פנאקסיה בתנאים מסוימים, יוקצו מניות נוספות אשר צפויות להקפיץ את שווי החברה. המשקיעים בהנפקה הציבורית הם קרן מרצ'ינסון הקנדית, דנה אביב (בתו של הקבלן משה אביב ז"ל) וחברה בשליטת עמוס לוזון, כאשר איש הנדל"ן אלי מישל רואימי, הוא אחראי להשקעה נוספת של ה-6 מיליון בנפרד. בקופת הרודיום יהיו 35 מיליון שקל עם השלמת המיזוג.

פנאקסיה, שנוסדה על ידי ד"ר דדי סגל, ד"ר ערן גולדברג ועו"ד אסי רוטברט, היא אחד משלושה מפעלי קנאביס בלבד בישראל, אשר כבר מעבדים את חומר הגלם על פי תקינת הקנאביס החדשה, שהחלה באפריל ובהדרגה מחליפה את התקינה הישנה. פנאקסיה פועלת כבר כעשור בתחום, עוד לפני רפורמת הקנאביס, ויצרה לעצמה מעמד של חברה חלוצה וגם מוערכת בתחום, בזכות הרקע של החברה האם שלה, Tree of Life, ביצור מוצרי הפארמה ומוצרי איכות חיים על הגבול הרפואי (כגון חומרים להשמדת כינים).

Tree of Life מייצרת ומשווקת מאות מוצרי פארמה ואיכות חיים לשוק הישראלי וליצוא. היא, למשל, אחד היצרנים המובילים למותג Life של סופרפארם. פנאקסיה רואה עצמה כערוכה ליצוא קנאביס, משום שהיא כבר מכירה את סוגיית הרישום של מוצרים רפואיים לשיווק באירופה ויש לה שם כבר פעילות הפצה. עם זאת, מפעלים נוספים עומדים להיפתח במהלך השנה הקרובה ומתח הרווחים של המפעלים עלול להישחק בעקבות התחרות.

ההפסד הוכפל בגלל המיזוג

פנאקסיה הציגה הכנסות של 5.7 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019 לעומת 4.1 מיליון שקל ב-2018 כולה. חרף העלייה בהכנסות החברה רחוקה מתחזיות ההכנסות שלה וזאת בשל כניסתה ההדרגתית של הרפורמה לתוקף ומחסור בחומרי גלם. בשורה התחתונה רשמה פנאקסיה הפסד חצי שנתי של 14.5 מיליון שקל (כפול מב-2018 כולה), מתוכו כ-10 מיליון שקל עלויות הכרוכות במיזוג עם הרודיום. התזרים היה שלילי בסכום של 2.5 מיליון שקל.

לדברי דדי סגל, "אנו שמחים על השלמתה המוצלחת של הצעת המדף, המבטיחה את השלמת המיזוג. פנאקסיה הינה יצרנית הקנאביס הגדולה והמתקדמת בישראל, וכעת עם השלמת הגיוס, בעלת האמצעים לשכפל את הדומיננטיות שלנו בישראל לשוק האירופאי".