הרשימה המשותפת: דוחים את ההחלטה לגבי גנץ עד לאחר ההצהרה של ליברמן

ארבעת ראשי הרשימה המשותפת החליטו לדחות את ההחלטה אם להמליץ על גנץ להקמת הממשלה • הכוונה היא להגיע להחלטה פה אחד אף שיש ביכולת הרשימה להגיע להחלטה רק על פי רוב קולות

ראשי הרשימה המשותפת / צילום: דוברות הרשימה המשותפת
ראשי הרשימה המשותפת / צילום: דוברות הרשימה המשותפת

ארבעת ראשי הרשימה המשותפת החליטו לדחות את ההחלטה אם להמליץ על גנץ להקמת הממשלה. הארבעה יתכנסו שוב בחמש וחצי לאחר ההצהרה של אביגדור ליברמן במושא ושעה לפני הגעתם לנשיא. חבר הכנסת אחמד טיבי אמר ל"גלובס" כי ראשי המפלגות מעדכנים כעת כל אחד את חברי מפלגתו ובפגישה הבאה תתקבל החלטה. הכוונה היא להגיע להחלטה פה אחד אף ששינוי שהוכנס בהסכם ההרכבה של הרשימה המשותפת החדשה ולפיו בניגוד לפעם הקודמת החלטות מהותיות שכאלה יכולות להתקבל ברוב קולות ואין הכרח להצבעה פה אחד. יו"ר בל"ד אמטנס שחאדה, יכול היה לכן להביע את התנגדותו, אך הצבעתו לא תסנדל את המשותפת כולה.

אמש בישיבת חברי הכנסת של המשותפת הוסמכו ארבעת ראשי המפלגות לקבל את ההחלטה, לאחר שהובעה תמיכה כללית בעצם ההמלצה לנשיא, אך אכזבה מהתשובות שהתקבלו מכחול לבן. במוצאי שבת והבוקר נמשכו המגעים בין הצדדים, ובעיקר בין איימן עודה לעופר שלח. המשותפת קיבלה הבטחות ליישום תכנית המשך לתכנית החומש הקודמת של החברה הערבית, שהיקפה היה 15 מיליארד ש"ח. כהמשך לאותה תוכנית, המשותפת דורשת תוכנית עשור בהיקף של 64 מיליארד ש"ח.

כן הובטח ליישם תכנית למאבק בפשע ובאלימות בחברה הערבית ולבחון הקמת אוניברסיטה ערבית. אין הסכמה על הדרישה לביטול חוק קמיניץ שהגביר את האכיפה על הבניה הבלתי חוקית בישובים הערביים, ועל חוק הלאום שהמשותפת דורשת לבטלו. אחד מבכירי המשותפת אמר ל"גלובס": המשא ומתן הזה חשוב גם בגלל ראשוניותו והיותו תקדים וגם בגלל האפשרות הקלושה לכניסה לקואליציה או להשתתפות בגוש חוסם.