"נשרפו לי הפיוזים": לשכת עוה"ד ואפי נוה ישלמו לשרון שפורר 70 אלף שקל

זאת כהוצאות משפט, לאחר שתביעת לשון הרע שהוגשה על-ידם נדחתה לאחרונה • "אם אתם רואים עשן כרגע שעולה מת"א, זה הפיוזים שנשרפו לי", כתבה שפורר בפייסבוק בתגובה

שרון שפורר / צילום: שלומי יוסף
שרון שפורר / צילום: שלומי יוסף

לשכת עורכי הדין וראש הלשכה הקודם, עו"ד אפי נוה, ישלמו הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין בסך כולל 70 אלף שקל לעיתונאית שרון שפורר, לאחר שתביעת לשון הרע שהגישו נגדה נדחתה - כך קבע היום (א') שופט בית משפט השלום בהרצליה, גלעד הס.

שפורר, שרואה בתביעה נגדה תביעת השתקה, קיבלה את פסיקת ההוצאות בזעם. "אם אתם רואים עשן כרגע שעולה מתל-אביב, זה הפיוזים שנשרפו לי", כתבה שפורר בפייסבוק. "הפסדתי אינסוף ימי עבודה, בזבזתי חצי מחופשת הלידה שלי על זה, ועוגמת-הנפש והחרדות לא פעם היו עצומות", כתבה שפורר.

ב-11 בספטמבר דחה השופט הס את תביעת לשון הרע שהגישו הלשכה ונוה נגד שפורר. הלשכה לא התנגדה לדחיית התביעה.

הסכסוך המתוקשר התחיל לפני יותר משלוש שנים, אז הגישו הלשכה ונוה תביעת לשון הרע בסך כמיליון שקל נגד שפורר בגין סדרת כתבות שהיא פרסמה באתר "המקום הכי חם בגיהנום".

בתביעה טענו נוה והלשכה, בין היתר, כי שפורר כלל לא נהגה כעיתונאית אלא כ"תועמלנית". בתביעה נטען כי שפורר פרסמה בכוונה תחילה מידע מכפיש ושקרי על הלשכה ועל נוה.

שפורר טענה בתגובה, באמצעות עו"ד יהונתן קלינגר, כי כל פעולותיה היו בגדר "עיתונות אחראית", וכי בלשכת עורכי הדין כלל לא חולקים על החלק העובדתי בפרסומים.

לאחר שנוה פרש מתפקידו בשל הסתבכויותיו הפליליות, לשכת עורכי הדין החליטה לסגת מניהול התביעה נגד שפורר. זאת, בין היתר, בשל לחץ ציבורי ותקשורתי שהופעל עליה (גם ע"י החתום מעלה). גם גורמים בלשכה ובראשם יו"ר מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, קראו לביטול תביעות הדיבה של הלשכה נגד עיתונאים. עו"ד בכר אמר כי בכדי שתקשורת תוכל למלא את תפקידה ככלב השמירה של הדמוקרטיה, יש לאפשר לה את מרחב הפעולה, את מרחב העצמאות ואת מרחב הטעות.

"מתקפות על מקצוע העיתונות ונגד עיתונאים כמוהן כמתקפה על המרחב הדמוקרטי, ואין להשלים איתן", אמר עו"ד בכר. לדבריו, לשכת עורכי הדין, המתייצבת כמגינה על שלטון החוק, צריכה להתייצב בקול ברור גם נגד מתקפות אישיות על עיתונאים או כלי תקשורת. בכלל זה, תביעות של נבחרי ציבור נגד עיתונאים צריכות להישמר למקרים קיצוניים וחריגים, כדי למנוע מתביעות כאלה להפוך במכוון או שלא ככלי להשתקה.