אדלטק יוצאת מהפרויקט להקמת מפעל האמוניה במישור רותם

קבוצת חיפה תקים בעצמה את המפעל • בסוף 2018 חתמו אדלטק וחיפה על מזכר הבנות לפיו אדלטק תקים את המפעל החדש בשיטת BOT, אך כעת עדכנה החברה כי שיטת העבודה הזו "אינה הדרך המיטבית לביצוע הפרויקט"

קבוצת חיפה (לשעבר חיפה כימיקלים) תקים בעצמה את מפעל האמוניה במישור רותם שבנגב - בלי קבוצת אדלטק.

בסוף 2018 הקבוצות אדלטק וחיפה חתמו על מזכר הבנות ולפיו אדלטק תקים את המפעל החדש בשיטת BOT (הקמה, אחזקה ותפעול), ותמכור את האמוניה שתיוצר בו קבוצת חיפה.

בהודעה משותפת של שתי הקבוצות נאמר כי מאז שהן חתמו על מזכר ההבנות לבחינת הקמת המפעל, השתיים קידמו באופן משותף את המהלכים לקידום הפרויקט. בקבוצת אדלטק אמרו כי חרף התקדמויות אלה, בתום עבודה כלכלית והנדסית שהיא עשתה עם קבוצת חיפה היא הסיקה כי "הדרך המיטבית לביצוע הפרויקט אינה בשיטת BOT". עוד אמרו בקבוצה כי "אנחנו גאים על כך שהצלחנו להביא את תוכנית ההקמה של המתקן לכדי בשלות שתאפשר את הקמתו על ידי קבוצת חיפה ואנו נמשיך לשתף פעולה איתה במסגרת מיזמים אחרים".

בקבוצת חיפה, שכאמור נערכת להקמת המפעל שישתלב במערך הייצור הפנימי שלה, אמרו גם כן כי הפעילות המשותפת עם אדלטק קידמה את המיזם, באופן שמאפשר לה להקים את המפעל על פי לוחות הזמנים שתואמים את תוכנית הצמיחה שגיבשה.

תוכנית הצמיחה של קבוצת חיפה כוללת השקעות נרחבות בהקמת תשתיות חדשות ליצור דשנים במישור רותם, והיקפה כ-1.2 מיליארד שקל. בקבוצת חיפה מעריכים כי המפעל יוקם עד סוף 2023, והוא יספק את האמוניה הדרושה לתהליך היצור שלה. זאת, לאחר שלפני כשנתיים נסגר סופית מכל האמוניה ששימש אותה במשך שנים ארוכות במפרץ חיפה.